Az alábbi cikkünk még egy korábbi holnapstruktúrából származik, így előfordulhatnak szerkesztési hiányosságok. Megértésüket köszönjük.

Érdekes, és egyben őszinte a Hyundai marketingpolitikája: míg néhány kivétellel az összes autógyártó óriási csinnadrattát szervez egy-egy új modell vagy éppen ráncfelvarrás bemutatására, s több friss hír esetén jórészt szépen szegmentálja az aktuális büszkeségeket minél nagyobb hírverést keltve nekik, a Hyundai sokszor egy alkalommal rántja le a leplet több modellcsaládjáról. Ma is ez történt: a koreai gyártó egy kalap alatt mutatta be a ráncfelvarrott i30-at, i40-et, valamint a teljesen új i20 Coupét.

A fenti sorrendet tartva kezdjük az i40 középkategóriással, ami továbbra is két karosszéria-változatban, négyajtós szedánként és kombiként érhető el. Bár a dögös formájú i40 sziluettje maradt a régi, a modellfrissítés első pillantásra szembetűnő: újak a lökhárítók, a LED-es ködlámpák, a márka új hatszögletű hűtőrácsa, továbbá más kinézetű könnyűfém kerekek és friss színek fokozzák a megkülönböztethetőséget.

Technikai oldalon a legnagyobb újdonság kétségtelenül a vadonatúj fejlesztésű, kormányról is kapcsolható hétsebességes duplakuplungos automataváltó, ami az i30-ban is most debütált, s amely lényegesen hatékonyabb az eddigi hatfokozatú bolygóműves automatánál. A motorkínálat magját Európában egyértelműen a négyhengeres dízelmotorok jelentik, amelyek továbbra is 1,7 literesek, de az izmosabb változat 136 helyett immár 141 lóerőt biztosít, s csúcsnyomatéka is megemelkedett, 325-ről 340 Nm-re – a gyengébb változat 115 lóerőt és 280 Nm-t állít csatasorba.

Benzinfronton továbbra is a bevált 1,6- és 2-literes szívó négyhengeres, közvetlen befecskendezéses motorok maradnak a kínálatban, 135 illetve 165 lóerővel - utóbbihoz felárért az eddigi hatfokozatú automataváltót kérhetik a vásárlók, az új hétsebességes duplakuplungos egyelőre kizárólag a 141 lóerős dízel kiváltsága lesz.

Az i40 tapadását szűk kanyarokban, s főleg vizes útfelületen az új, önzáró differenciálművet imitáló elektromos differenciálzár fokozza, a kedvelt kombi kivitelnél pedig megjelent az állítható lengéscsillapítás a hátsó tengelynél. Az aktív biztonsági rendszerek arzenálját a távolsági fényszóró asszisztens és a sebességhatár-kijelzés/táblafelismerő teszi teljessé, belül pedig új navigációs rendszernek örülhetünk. A jövőre piacra lépő modell áráról nincsenek információink, de vélhetően nem tapasztalhatunk majd jelentős változást.

Az i30 ráncfelvarrásánál hasonló a recept, mint az i40-nél: itt is új lámpákat, lökhárítókat, ködlámpákat és hűtőrácsot köszönthetünk a friss kerekek és színek mellett. A korábban említett 7-sebességes duplakuplungos automataváltó az i30-nál is komoly fejlődés, s érdekes, hogy az i40 1,7 literes dízelmotorjaival szemben az i30 továbbra is a régebbi 1,6 litereseket használja. A gyengébbik 110 lóerőt, míg az izmosabb kivitel 136 lóerőt teljesít, a csúcsnyomaték pedig mindkét esetben 280 Nm a hatfokozatú kézi váltóval és 300 Nm a hétgangos új automatával.

Benzinfronton az alapot továbbra is az 1,4 literes, 100 lóerős szívó egység képezi, a következő szint pedig ugyanezen erőforrás 1,6 literes változata 120 lóerővel, de teljesen új a kínálatban az 1,6 literes, közvetlen befecskendezéses turbós benzines, ami a Veloster Turbóból érkezik. Érdekes, hogy az i30-ban csak 186 lóerőt produkál a motor (pontosan annyit, mint a Veloster Turbóban), miközben a Kia Cee’d GT testvérmodellben ugyanezen erőforrás 204 lóerős – a 265 Nm-es csúcsnyomatékok megegyeznek. Igaz, a Cee’d GT sportkivitelként van pozícionálva, míg az i30 Turbo „csak” egy izmosabb i30. Azért az i30-kínálat legerősebb tagját így sem hanyagolták el a gyáriak: a Turbo feszesebb futóművet, erősebb fékeket és 18 colos kerekeket kap szériában, s kormányműve is eltér a gyengébb testvérekétől. A Bi-xenon fényszórók LED-es nappali helyzetjelzőkkel szintén szériában járnak hozzá, akárcsak a két, oldalra kivezetett méretes kipufogóvég.

Az i30 Turbo a 0-100 km/h-s sprintet 8 másodperc alatt teljesíti, végsebessége pedig 220 km/h, amivel bőven kiszolgálja a sportosabb ambíciókkal rendelkező sofőröket, a 7,3 l/100 km-es gyári átlagfogyasztás viszont a mai kor színvonalához képest nagyon sok – egy 150 lóerős Golf 1.4 TSI például hasonló menetteljesítményeket produkál, több mint 2 literrel alacsonyabb gyári étvággyal. Mostantól az összes i30-hoz kérhető lesz a takarékosságot szolgáló ISG csomag, ami többek között start/stop rendszer is tartalmaz, így javulnak némileg a fogyasztási adatok.

A Hyundai mai újdonságdömpingjének harmadik képviselője talán a legérdekesebb mindközül, ugyanis nem ráncfelvarrásról, hanem egy vadonatúj modellről van szó – na jó, ez csak félig igaz, az i20 kisautót ugyanis már ismerjük, aminek ezúttal háromajtós Coupé változatáról rántották le a leplet a gyáriak – a vagány kis háromajtós a fiatalok nagy kedvence lehet (persze főleg tőlünk nyugatabbra).

A második generációs i20 október elején, a Párizsi Autószalonon debütált, s a koreaiak meglehetősen gyorsan bővítették az i20-családot. A Coupé kivitelt pedig egyáltalán nem csapták össze a tervezők: nem csupán két ajtót csippentettek le róla, hanem átdolgozták a tetővonalat és az autó profilját. A tetővonal 25 mm-rel lett alacsonyabb, s tovább sportosítja a megjelenést a tető-légterelő. Szintén újak a lökhárítók, a hűtőrács, továbbá nagyobbak a hátsó lámpák. A sajtóanyag szerint sem a láb-, sem a fej-, sem pedig a válltér nem csökkent, a csomagtartó ráadásul 10 literrel, 336 literre gyarapodott. Opcionálisan akár 17 colos könnyűfém kerekek is díszíthetik az újdonságot, az új narancs külső színhez pedig narancs-fekete belsőt kérhetnek a vásárlók.

A technika nem változott, így ezen a fronton az ötajtós i20 megoldásait köszönthetjük a lemezek alatt. Az 1,25 literes alap négyhengeres szívó benzines 84 lóerőt és 122 Nm-t, az 1,4 literes változat pedig 100 lóerőt és 134 Nm-t állít csatasorba, míg dízelfronton az 1,1 literes egység 75 lóerőt és 180 Nm-t, az 1,4 literes pedig 90 lóerőt és 240 Nm-t produkál. Az alap benzinest leszámítva mindegyik motorhoz hatfokozatú kézi váltó jár szériában. Az i20 Coupe jövő márciusban vagy áprilisban lép piacra, s vélhetően minimális mértékben lesz csak drágább praktikusabb, de sokkal kevésbé izgalmas kinézetű ötajtós testérénél.