Az egymástól csak mérőszalag segítségével megkülönböztethető Audi-szedánok közé érkező e-tron GT több szempontból is kiemelkedik testvérei közül. Az ingolstadtiak feltűnő formát álmodtak a kínálat csúcsára érkező modellnek, amiből már látszik: mind az árak, mind az alkalmazott technológia terén a paletta tetejére szánják az elektromos újdonságot.
A Tesla Model S és a Porsche Taycan ligájába érkező négykarikás versenyző a használhatóság és a sportos tulajdonságok terén is nagyot akar domborítani. A gyártó legerősebb sorozatgyártású autójaként az RS e-tron GT 598 lóerőt és 830 Nm-t ad, míg a sima e-tron GT quattro értékei 476 lóerő és 630 Nm.
Alacsony, hosszú és széles: végre egy klasszikus arányú újdonság
Az első tengelyt hajtó motor mindkét kivitel esetében 238 lovas, a hátsó motornál viszont már van némi különbség: verzió függvényében 435, illetve 455 lóerőt kapunk. Az RS kivitel (a 2,5 másodpercig elérhető ’túltöltés’ bevetésével) 3,3 másodperc alatt gyorsul nulláról százra és 255 km/órás végsebességre képes, a sima quattro 4,1 másodperces sprintidőt és ’csupán’ 245 km/órát tud. A gyáriak ígérete szerint a fejlett hőkezelés miatt ezek az értékek gyors egymásutánban többször is produkálhatók.
Az elektromos hajtásláncoknál ritkán látható – a Taycanból persze már ismerős – módon kétsebességes váltóművel büszkélkedhet az Audi. A J1 Performance Platformra épített jármű 800 voltos elektromos rendszert kap, a szokásosnál magasabb feszültség gyorsabb töltési lehetőséget kínál. A 33x12 cellás akkupakk tárolókapacitása egyébként nettó 86 kWh, ami a WLTP szerint 488 km hatótávot biztosít. A 270 kW-os gyorstöltéssel bő 5 perc alatt 100 km-es hatótáv pumpálható az energiatárolóba, illetve nagyjából 25 percig tart a teljes töltés. Töltőnyílást az autó mindkét oldalán találunk, bár csak a jobb oldali aljzat támogatja az egyenáramú gyorstöltést.
Mindkét oldalon találunk csatlakozókat, de csak a jobb oldali képes egyenáramú gyorstöltést felvételére
A felfüggesztés és a kormányzás tervezésekor két cél lebegett a tervezők szeme előtt: a részegységeket a kényelemre és a gyors haladásra egyaránt felkészítették. Ezért választották a kettős keresztlengőkaros futóművet, ezért alkalmazták előszeretettel az alumíniumot és ezért lett elektromechanikus a kormányzás is.
A sportosan alacsony üléshelyzet, illetve az alacsonyan húzódó tetővonal (aminek is köszönhetően mindössze 0,24 a légellenállási együttható) ellenére négy felnőtt kényelmes helyet talál a fedélzeten. Ez persze egy 499 centi hosszú, 290 cm-es tengelytávú, 196 centi széles autótól talán nem nagy mutatvány. A 141 centis magasságával azonban valóban látványosan alacsony az e-tron GT. A praktikumot illetően fontos lehet még a fő csomagtartó 405 literes mérete is, ezen kívül a jármű elejében elhelyezett 85 literes üregbe lehet pakolni.
Környezettudatos anyagok uralkodnak a beltérben; választható bőr nélküli kivitel is
Bőr nélküli belsőt is választhatnak a vevők, az anyaghasználatra amúgy is jellemző a fenntarthatóság. Az ülések előállításához például újrahasznosított PET palackokat használnak. Az autó egy másik érdekessége, hogy az alacsonyra épített akkumulátorok miatt súlypontja állítólag még az R8-as Audinál is alacsonyabb.
Változatos képet mutatnak a technikai csemegék: a változtatható karakterisztikájú lengéscsillapítás széria, az RS-nél alapfelszereltség az adaptív légrugózás is. Viszont a négykerékkormányzás csupán választható lehetőség, ellenben az önzáró hátsó differenciálmű szintén minden e-tron GT-hez jár.
Komoly energiát fordítottak a szélcsatornás kísérletekre
Az Audi neckarsulmi üzemében készülő autó szülőhazájában éppen 100 ezer eurós (bő 35 millió forintos) ár alatt megvásárolható, de a németek komoly reményekkel indulnak az Egyesült Államok piacán is – az alapár ott is belefér a lélektani határnak számító 100 ezer dollár alá. Formája és technikája alapján közeli rokon tehát a Porsche Taycan, a népszerűségi sorrendet viszont csak a piac állíthatja fel.