A Renault nagy erőkkel készül a vadonatúj, tervek szerint szélesebb rétegek számára elérhető, tisztán elektromos 5-ös bemutatására, aminek részeként immár a második tanulmányt mutatják be, amely az eredeti 5-ös alapjait, de legalábbis formai megoldásait használja fel. A Renault 5 Diamant után ezúttal a sportautós géneket erősítették, és az ikonikus R5 Turbo és R5 Turbo 2 utódját álmodták meg, természetesen tisztán elektromos verzióban, R5 Turbo 3E néven.
Az újdonság természetesen minden koncepciós túlzást bevet annak érdekében, hogy letaglózó megjelenéssel sokkolja a rajongókat. Ez pedig sikerül is neki: az ikonikus formákat brutálisan agresszív elemekkel tették már-már versenyautóssá, és természetesen modernné. Hatalmas szélesítések, látványos mintázat és színek, izgalmas részletek, óriási légbeömlők és hátsó szárny… Minden megvan ahhoz, hogy igazi tekintetmágnes legyen az autó.
Szívesen kipróbálnánk, de erre kicsi az esély - az új 5-ösből azonban még készülhet sportváltozat
Az alapjainak természetesen semmi köze az eredeti R5-höz, és méreteit tekintve is nőtt: 4006 mm hosszú, 2020 mm széles és 1320 mm magas lett a Turbo 3E, tengelytávja pedig 2540 mm. A karosszéria teljes egészében karbonból készült, a látványos, aerodinamikus keréktárcsák pedig elöl 19, hátul 20 col méretűek. Természetesen a csővázas felépítés is maradt.
Az utastérben is versenyautós részletek fogadnak minket, természetesen koncepciósan modern formában: valódi kagylóülések, minimalista háromküllős volán, látványos, kis megjelenítőkből álló műszeregység és a lehető legkevesebb kezelőszerv jellemzi az autót. A Renault megtehette volna – már csak azért is, mert egy tanulmányról van szó –, hogy egészen elborult képességekkel áldja meg az autót, ám a franciák nem így gondolkodtak.
Már ránézésre is felpezsdít - bár a sok kis kijelző inkább mutatós, mint praktikus
Az R5 Turbo 3E így „csak” 380 lóerőt kapott, ami mellé 700 Nm párosul, ráadásul ezt az erőt mind a hátsó kerekek felé továbbítja a hajtásrendszer. Az autóba egy 42 kWh-s akkumulátor került, ami nem hangzik soknak, már csak a teljesítmény miatt sem, de az autó 1,5 tonnás súlya – amiből 520 kilogramm az akkucsomag – elektromos létére nem vészesen sok. Persze nem ez, hanem a gázpedál padlóig nyomása okozza azt, hogy a hatótáv valószínűleg nem túl acélos, bár nem osztottak meg velünk pontos számot a franciák.
Az apróságnak mindössze 3,5 másodpercre van szüksége ahhoz, hogy letudja a 0-100-as sprintet, ám van drift mód is, amiben ugyanez 3,9 másodpercig tart – cserébe valószínűleg jóval mókásabb az autó vezetése. A végsebességet elektronikusan korlátozták 200 km/h-ban. A drift mód mellett, amit egyébként Turbo névre kereszteltek a franciák, többek között van Invader és Donut üzemmód is – előbbi a lehető legnagyobb vezetési élményt biztosítja, míg utóbbi 360 fokos forgolódást tesz könnyen lehetővé. Ha minden igaz az új Renault 5 még idén bemutatkozik, de egyre fogy a franciák ideje – mi azonban nagyon várjuk már, még ha jól is szórakozunk ezeken a koncepciókon.