Az LEVC (London Electric Vehicle Company) bejelentette a magyar piacra történő belépését: a márkakereskedő a hazai Gablini cégcsoport lesz. A budapesti székhelyű vállalat teljes körű értékesítést és szerviztámogatástcbiztosít az LEVC TX taxi és TX Shuttle, valamint 2021 tavaszától a márka új, elektromos VN5 haszongépjármű modelljei számára.

A zöld rendszámra jogosult LEVC eCity vásárlói a szokásos villanyautós előnyöket élvezhetik: a különböző adókedvezmények, az áfacsökkentés, a vagyonszerzési illetékmentesség, valamint a támogatott hitelek mellett ingyenesen parkolhatnak Budapesten és sok más nagyobb városban.

Gablini Gábor és Joerg Hofmann LEVC-vezető

Gablini Gábor, a már 2013 óta elektromos járműveket értékesítő cégcsoport vezetője és tulajdonosa szerint: „Az LEVC széles körben ismert prémium minőségű elektromos autóiról; az innováció és a fenntartható jövő pedig már régóta a Gablini cégcsoport egyik alapkövét adja. Úgy gondoljuk, hogy igény van nálunk olyan hatótávnövelővel ellátott haszongépjárművekre és taxikra, amelyeknél a belső tér prémium kialakítással rendelkezik. Éppen ezért szerintünk az LEVC új, innovatív termékei tökéletesen illeszkednek portfóliónkba.

Az Egyesült Királyságban található Coventry ad helyet az LEVC főhadiszállásának, ahol már több mint 100 éve készülnek a hivatalos londoni black cab taxik. A vállalat az ikonikus taxit az elektromos, zéró emisszióra képes TX képében 2018-ban álmodta újra. A premier óta világszerte már több mint 4500 példányt értékesítettek a modellből, amelyek azóta bő 36.000 tonna széndioxidtól mentesítették az atmoszférát és 21 millió liternél is több üzemanyagot takarítottak meg a korábbi, belső égésű motorral felszerelt típusokhoz viszonyítva.

Kisáruszállítót is kínál az LEVC

A TX Shuttle a TX elektromos taxi génjeit hordozza magában, így a hajtásáról is ugyanaz az eCity technológia gondoskodik, amely a zéró emisszióra képes taxit akár 510 kilométeres teljes hatótávval és 101 kilométeres tisztán elektromos hatótávval ruházza fel. A maximális (elektromos) teljesítmény 150 lóerő, ha kell, akkor pedig a Volvótól érkező 1,5 literes, háromhengeres szívómotor termel áramot a hajtáshoz. A 31 kWh-s akkucsomag 22 kW-os AC és 50 kW-os DC (vagy opcionálisan CHAdeMO) töltéssel tölthető.

Minden TX Shuttle úgy készül, hogy az utasok számára maximális biztonságot és védelmet kínáljon. A modell akár hat utasülést, kerekesszékes hozzáférést, az utasteret a vezetőtértől leválasztó falat, érintésmentes fizetési lehetőséget, könnyen tisztítható felületeket és egy speciális kommunikációs rendszert is kínál, amely lehetővé teszi az utasok és a sofőr közötti gördülékeny párbeszédet. A 4,86 méteres autó hatalmas utastérrel büszkélkedhet.

Ismerős forma szokatlan színben

Az LEVC új elektromos haszongépjárműve, a VN5 már elérhető az Egyesült Királyságban, Európában pedig 2021 tavaszán kezdődik meg a piaci bevezetése. Az egytonnás teherbírású kategóriában induló VN5 a TX formatervét és könnyű, alumínium konstrukcióját, valamint az eCity elektromos technológiáját örökli.

A VN5 tisztán elektromos módban 98 kilométer megtételére képes, teljes hatótávja pedig 489 kilométer, legfeljebb 5,5 köbméteres rakterében akár két Euro raklap is elfér, a megengedett legnagyobb terhelés 830 kilogramm.

Nálunk is népszerűek lesznek?

Az LEVC globális hálózata 2021 végéig 21 piacra bővül, Európában pedig ekkorra már több mint 30 értékesítési és szervizpartner áll ügyfeleik rendelkezésére.

Hamarosan új hírekkel jövünk a márkával és a forgalmazással kapcsolatban. Hogy egy kicsit kontextusba helyezzük a dolgokat, érdemes megemlíteni, hogy Nagy-Britanniában kb. 20 millió forint a típus alapára - nettóban, vagyis jellemzően prémium termékről van szó, amely törekvéseket a karakter és a célspecifikus kialakítás támaszt alá. Persze a végső hazai árakig még csak spekulálni lehet ez ügyben, mint ahogy a tesztautók érkezését is nagyon várjuk - mindig öröm új autómárkát köszönteni nálunk.