Noha a Range Rover Sport kínálatának eddig csúcsa, az SVR elköszön, nem maradunk kimaxolt prémium terepes nélkül, hiszen a britek csupán az elnevezést változtatták a friss modell és az új motor érkezésével: a Range Rover Sport SV továbbra is V8-assal borzolja a kedélyeket.

Azonban itt már nem az ötleteres nyolchengeres teljesít szolgálatot, hanem a Jaguar újabb fejlesztésű, 4,4 literes benzinese, amely könnyűhibrid technológiát is tartalmaz természetesen. A motor nem meglepő módon a BMW-től származik, és természetesen erősebb az öblösebb elődnél. 800 Nm-es csúcsnyomatékával és 635 lovas csúcsteljesítményével felülmúlja a nyugdíjazott V8-ast.

Az impozáns modell friss verziójának fő attrakciója az új V8

Az említett maximális nyomaték viszont kizárólag a Dynamic Launch Mode élesedik, minden más esetben „csak” 750 Nm áll rendelkezésre. A legpotensebb Range Rover Sport az új motorral 3,6 szekundum alatt nyomja le a 0-100-at, miközben a maximális tempó 290 km/h-ban állapodik meg. Mindez nagyon is impresszív, főleg a 2,5 tonnás önsúly ismeretében.

A vásárlók persze kicsit könnyíthetnek a konstrukciók, hiszen az opciós listáról akár 23 colos karbon kerekeket is választhatnak, azonban a vélhetően borsos árú opció mindössze 36 kilós spórolást jelent, marginális fogyást nem jelentenek ezek a lehetőségek. Persze még lehet fokozni a dolgot, mégpedig a 34 kilós könnyülést elhozó Brembo karbon-kerámia fék szettel. Van még karbon motorháztető is, így összesen 76 kilótól lehet megszabadítani a modellt.

23-as karbon kerekekkel és Brembo fékkel könnyíthető a 2,5 tonnás SUV

Az SV alapesetben Michelin Pilot Sport All Season 4 abroncsokat kapott, elöl 285/40 R23, hátul 305/35 R23 méretben. A Dynamic mód 15 milliméteres ültetéssel járul hozzá a még tempósabb kanyarokhoz, és persze jobb gázpedál-reakciót, sportosabb kormányzást és sebesebb váltásokat is kapunk az üzemmód aktiválásával.

Az új erőforrás mellett az ülések jelentenek további érdekességet a modellfrissítés esetében. A fotelekbe ugyanis rezgőmotorokat építettek, amelyek az üléseket a 29 hangszórós rendszerből érkező zene ritmusára vibrálják. Persze mindez első blikkre kissé bizarrul hangzik, de az 1430 W-os Meridian hifi minden bizonnyal remek hangulatot teremt.

Az ülésvibrációs és a zene összefonódása egyedi extra

A forgalmazás első évében a Land Rover Edition One szériában árulja majd az SV-t, amely első körben csak kiválasztott ügyfelek számára lesz elérhető.