Az Alfa Romeo szénája nem áll túl jól, bár az olaszok sokat remélnek új crossoverüktől, a Tonalétól. Mindeközben persze próbálják már meglévő modelljeiket is még vonzóbbá tenni: ezúttal egy vadonatúj, a Quadrifoglio verziókon innen a legsportosabbnak ígérkező verziót mutattak be a Giuliához és a Stelvióhoz egyaránt, amely az Estrema nevet viseli.

Eddig a Veloce volt a „köztes” út a normál változatok és a Quadrifoglio között, ám most megérkeztek az Estrema változatok, amelyek teljesítményben ugyan nem kínálnak többet, de néhány ígéretes opciót megörököltek a csúcskiviteltől. Külcsín tekintetében sok extrát nem kaptunk, ráadásul a képeken feketében pompázó újdonságok még azt a néhány újdonságot is elrejtik, amelyeket azért megkaptak az Estrema kivitelek.

A Stelvio alapból összkerekes, de a Giulia kérhető hátsókerékhajtással is - galéria

Persze ezért ne feddjük meg az olaszokat, hiszen az egyébként mély és látványos fekete árnyalat hozzájárul az autó arculatához, amelyet az új, karbon betétek (például a pajzs-hűtőrács kerete) vagy a Giulia esetében 19, a Stelviónál pedig 21 colos keréktárcsák tesznek teljessé. Aki azért jobban szereti színesen az életet, az kék vagy bordó színben is választhatja az újdonságokat, és persze egy látványos fehér árnyalat is elrhető.

Az utastérben is a Quadrifoglióból érkező karbon betétek fokozzák a sportosságot, de a fekete bőrborítással és a piros kontrasztvarrásokkal sem spóroltak a mérnökök. A felszereltség terén sem lehet panasz: tetőablak, vezeték nélküli mobiltöltő és 14 hangszórós Harman Kardon audiorendszer is van. Természetesen vezetéstámogató rendszerek terén is kimaxolják a lehetőségeket az Estrema változatok, így félig önvezető rendszertől fékezéssel is operáló holttérfigyelőn át táblafelismerőig minden van.

Karbon betétek, bőr és piros varrások teszik egyedivé - galéria

A lemezek alatt is van fejlődés, még ha nem is teljesítmény terén. Az Estrema változatok megkapták a Quadrifoglio részlegesen önzáró differenciálművét és aktív futóművet is, melyek a dinamikus viselkedéshez – és akár a komforthoz is – nagyban hozzájárulhatnak. A motortérben maradt a Veloce verzióból ismert kétliteres, négyhengeres turbós benzines 280 lóerővel és 400 Nm-es csúcsnyomatékkal. A Giulia hátsó és összkerékhajtással is elérhető, és bár előbbi „csak” 5,5 másodperc alatt éri el álló helyzetből a 100 km/h-s tempót, mégis mókásabbnak ígérkezik, mint az 5,1 másodperces 0-100-as sprintet – a Stelvio alapból összkerekes, és 5,5 alatt futja meg a 0-100-at.

Estrema, azaz extrém- galéria

Ami az árakat illeti, valószínűleg ebben is megmutatkozik majd az Estrema kivitelek helye a palettán, így a Quadrifglión innen a legdrágábbak lehetne ezek a verziók, amelyek első kerékjárati íveik mögött büszkén hirdetik nevüket.