Az alábbi cikkünk még egy korábbi holnapstruktúrából származik, így előfordulhatnak szerkesztési hiányosságok. Megértésüket köszönjük.

A BMW még azelőtt új motorok érkezését jelentette be a 2-es sorozathoz, pontosabban az elsőkerékhajtású Active Tourerhez és a hátsókerekes Coupéhoz, hogy megnyitotta volna kapuit a Párizsi Autószalon. A friss erőforrások rövidesen rendelhetőek lesznek a márkakereskedésben.

Az Active Tourerhez eddig mindössze 3, egytől-egyig turbós erőforrás volt kapható (benzinfronton egy 1,5 literes 3-hengeres turbó 136 lóerővel és egy 2-literes négyhengeres 218 lóerővel, míg dízeloldalon egy kétliteres 150 lóerővel), így várható volt, hogy előbb-utóbb új motorok érkeznek a kínálatba. A BMW most megkétszerezi a palettát, egy benzin- és két dízelmotorral. Előbbi oldalon a 20i érkezik, ami a 25i nagytestvér alapjait használja néhány átalakítással – a friss jövevény 192 lóerőt és 280 Nm-t állít csatasorba, 7,5 másodperces 0-100 km/h-s sprintidőt és 230 km/h-s végsebességet biztosítva az elsőkerékhajtású, kompakt családi BMW-nek. Érdekes különben, hogy a márka összes többi modelljében 184 lóerőt és 270 Nm-t produkál ugyanez az erőforrás.

A BMW még azelőtt új motorok érkezését jelentette be a 2-es sorozathoz, pontosabban az elsőkerékhajtású Active Tourerhez és a hátsókerekes Coupéhoz, hogy megnyitotta volna kapuit a Párizsi Autószalon. A friss erőforrások rövidesen rendelhetőek lesznek a márkakereskedésben.

Az Active Tourerhez eddig mindössze 3, egytől-egyig turbós erőforrás volt kapható (benzinfronton egy 1,5 literes 3-hengeres turbó 136 lóerővel és egy 2-literes négyhengeres 218 lóerővel, míg dízeloldalon egy kétliteres 150 lóerővel), így várható volt, hogy előbb-utóbb új motorok érkeznek a kínálatba. A BMW most megkétszerezi a palettát, egy benzin- és két dízelmotorral. Előbbi oldalon a 20i érkezik, ami a 25i nagytestvér alapjait használja néhány átalakítással – a friss jövevény 192 lóerőt és 280 Nm-t állít csatasorba, 7,5 másodperces 0-100 km/h-s sprintidőt és 230 km/h-s végsebességet biztosítva az elsőkerékhajtású, kompakt családi BMW-nek. Érdekes különben, hogy a márka összes többi modelljében 184 lóerőt és 270 Nm-t produkál ugyanez az erőforrás.

Szép csendben új 20d került a 2-es Coupé motorházába

Dízelfronton új belépőt jelent a 216d modell, amiben a MINI új fejlesztésű 1,5 literes, 3-hengeres gázolajosa dohog, 116 lóerőt és 270 Nm-t produkálva. A kis háromhengeres átlagos használathoz bőven korrekt menetteljesítményekhez segíti az autót (gyorsulás 10,6 másodperc és végsebesség 195 km/h), miközben mindössze 3,8-3,9 l/100 km-es gyári vegyes fogyasztással kecsegtet.

A dízelkínálat csúcsán az új 20d áll 190 lóerővel és 400 Nm-rel (ez már az új fejlesztésű, EU6-os 20d), szinte sportos menetteljesítményeket kölcsönözve az autónak. A bajorok továbbá bejelentették, hogy rövidesen összkerékhajtással bővül a 2-es Active Tourer palettája. Az xDrive rendszer a benzines és a dízel csúcsmodellhez (220d és 225i) lesz elérhető az előzetes információk alapján.

A 2-es Cabrio már eleve az új 20d-vel debütált

A 2-es Coupé kínálata már csak szerényebb mértékben bővült, mi több, gyakorlatilag nem bővült, csak a korábbi 2-literes, négyhengeres 20d dízelmotort cserélték le az új változatra, ami az Active Tourerben is debütált. A 190 lóerős, 400 Nm-t produkáló erőforrás 7 másodperces 0-100 km/h-s sprintidőt szavatol, a végsebesség pedig kicsivel 230 km/h feletti. Mindehhez alig 4 literes fogyasztás társul a gyár ígérete szerint. Szériában hatfokozatú kézi váltóval érkezik a 220d Coupé, felárért azonban továbbra is rendelhető a szuper ZF-féle nyolcfokozatú automata továbbfejlesztett verziója.