Új dízeles hajtásláncok és tető a 4-es sorozatnál, új benzines a 2-es Gran Coupé esetében, de még a 7-es és az M-es modellek számára is jött újdonság. A BMW bővíti a palettáját és kínálatát az idei év tavaszára, mi pedig jól elmondunk erről mindent.

Nagy meglepetésekre azért ne készüljünk, hiszen nagy premier helyett már látott dolgokat vagy kisebb újdonságokat kapunk, de akit érint, az bizony ennek is örül. Például immár dízelmotorral is kapható a 4-es Coupé M Performance kiadása: a márciusban érkező M440d xDrive 340 lóerővel és 700 Nm nyomatékkal csábít, amelyet természetesen a széria nyolcfokozatú bolygóműves automata továbbít az összkerékhajtás felé. Az eredmény: akár 4,6 másodperces 0-100-as sprint.

M440d és 430d - közös nevezőként összkerékhajtással

Ha ennél kevesebb is elég, akkor újdonságként a háromliteres dízelmotor 286 lóerős változatával is beérhetjük a 430d xDrive képében, amelynek 5,1 másodperces gyorsulási adata szintén meggyőző, és mivel az M-es dolgok nélkül érkezik, egy elegáns, vonulós konfiguráció biztosan kedvezőbb áron jön ki belőle. Egyébként tovább bővül a 4-es sorozat szín- és kárpitpalettája, az M Performance kivitelekhez pedig (a szedánokat is beleértve) opcióként szénszálas tető is elérhetővé vált, amely tömeget és súlypontot is csökkent.

További újdonság, hogy a 220i Gran Coupé már összkerékhajtással is rendelhető: a 178 lóerős kétliteres turbómotor hétfokozatú duplakuplungos automatával dolgoztatja meg mind a négy kereket, például a 7,1 másodperces 0-100-as sprint mutatványával.

Már 20i-ként sem csak elöl hajthat a 2-es Gran Coupé

A jelenlegi 7-es sorozat esetében széria lett a négykerék-kormányzás, valamint a négyzónás klímaberendezés új nanoszűrője még tisztább levegőt biztosít.

Kifejezőbb tekintettel

Nincs még vége: az M8 Competition esetében elérhetővé vált a súlycsökkentést okozó M Carbon ülések opciója, az M3 és M4 modellek pedig új szürke színárnyalatot kapnak (skyscraper néven). Továbbá az X5 és X6 M Competition modellek lézeres fényszórója kérhető fekete háttérel.