A DS újabb zöld rendszámos modellel bővíti palettáját, igaz, az új konnektoros hajtáslánc érkezése konszernen belül nem jelent meglepetést. Főszereplőnk a DS7 Crossback és a Peugeot 508-hoz kapható 225 lóerős hajtáslánc, ami a 300 lóerős alternatíva alá sorol be.
A DS 7 CROSSBACK E-TENSE 225 180 lóerős, 300 Nm maximális nyomatékú benzinmotorjához egy 110 lóerős villanymotor társul, amelyet közvetlenül a 8 fokozatú sebességváltóba integráltak. Induláskor csak a villanymotor dolgozik, amellyel akár 135 km/h sebességig haladhatunk tisztán elektromos módban. A vezető választhatja a hibrid üzemmódot, amely optimalizálja a motorok használatát, vagy a sport üzemmódot, amely kiaknázza a maximális teljesítményt (225 lóerő, 360 Nm).
225 lóerővel éppen optimális - galéria
A padló alá beépített 13,2 kWh-s akkumulátor 55 km-es elektromos hatótávot tesz lehetővé a WLTP szabvány szerint. Nagy sebességnél a fogyasztás a felszereltség függvényében 6,1-6,5 l/100 km között alakul.
Mint a DS Automobiles összes villanymotorral szerelt modellje, a DS 7 CROSSBACK E-TENSE 225 is szériában két töltőkábelt kínál: mode 2 a hagyományos konnektorból történő töltésre, valamint mode 3 kábel (7,4 kW), amellyel 0-ról 100%-ra akár 1óra 45 perc alatt feltölthetjük az akkumulátort.
A luxus és a kényelem van főszerepben
A DS 7 CROSSBACK E-TENSE 225 szériában kínálja a DS ACTIVE SCAN SUSPENSION vezérelt felfüggesztést. Az első és a hátsó tengellyel elektronikus kapcsolatban álló kamera, valamint a négy helyzetjeladó és a három gyorsulásmérő elemzik az út típusát és a DS 7 CROSSBACK reakcióit (sebesség, kormányállás-szög, fékerő stb.). Ezeket az adatokat valós időben továbbítják egy számítóegységnek, amely külön-külön fejti ki hatását az egyes kerekekre. A kapott információk alapján a számítóegység folyamatosan szabályozza a rugózást, keményebbre vagy lágyabbra állítva be azt. Vezérlőegysége a rendszertől származó valós idejű adatok alapján a nagyobb kényelem érdekében kerekenként keményebb vagy puhább felfüggesztést állít be.
3,3 millió forint az elektromos rendszer felára
Mint minden DS változatra, a DS 7 CROSSBACK E-TENSE 225-re is 5 év garanciát és 5 év Assistance szolgáltatást vállal az importőr, 100 000 km futáskorláttal. A 225 lóerős verzió induló listaára 16,39 millió (az itt beszállónak számító közepes felszereltségi szinttel), a gazdagabban felszerelt Prestige változat esetén 18,09 millió forint. Az izmosabb benzines és elektromos alkotókat tartalmazó 300 lóerős kivitel felára 1,4 millió forint, az egyszerű 180 lóerős-automatás kivitel pedig 13,09 milliótól elérhető – a zöld rendszámos kivitel felára tehát továbbra is jelentős. Az újdonság már rendelhető, az első példányok pedig már a jövő év legelején itt lesznek.