A Seat már régóta hangol hétszemélyes SUV-jának bemutatójára, számtalan ízelítő és részlet után pedig végre teljes valójában is megcsodálhatjuk a spanyolok óriását, amely egyben a márka továbbfejlesztett formanyelvének első képviselője is. A Tarraco a Volkswagen Tiguan Allspace és a Škoda Kodiaq közeli rokona, de ettől függetlenül természetesen megkapta saját, egyedi stílusát, ahogyan a két másik modell is.

A Seat a jövőben igyekszik még vagányabb, még izgalmasabb lenni, ezeknek a terveknek pedig nyilvánvalóan az autóik megjelenése az egyik legfontosabb eleme. A Tarraco pedig egy új irány első képviselője, amely ugyan nem szakadt el teljes mértékben a korábbi formanyelvtől, de jó pár új elemmel gazdagította azt. Így például a nagyobb, hangsúlyosabb, hatszögletű hűtőrácsok, a még morcosabbra húzott fényszórók és a szögletes, középen összeérő hátsó lámpatestek is újdonságot hoznak a Seat kínálatába.

Új irányba indultak el a tervezők - galéria

Profilból ugyan nagyon is ismerős lehet az autó, hiszen sok közös pontot találhatunk a Škoda és Volkswagen testvérekkel, de így is megvan a maga stílusa. A méretes SUV hossza egyébként 4735, míg magassága 1658 mm, és természetesen ugyanúgy az MQB-A jeéű padlólemezre épül, mint az előbb említett típusok. Noha a Tarraco formáit tekintve a tervezők keze valamelyest gúzsba volt kötve, a Cupra első saját modellje esetében – amelyről nemrég szivárgott ki egy kép – jól látszik, hogy bőven van potenciál ebben az új formanyelvben. A Seat óriása egyébként nyolcféle színben lesz elérhető, és már a közepes Style felszereltségi szinttől alapáron jár majd a teljesen LED-es fényszóró is.

Az utastérben is új megoldásokkal találkozhatunk, legalábbis a spanyolok korábbi stílusához képest. 180 fokos fordulatra ne számítsunk, de a mostanában igencsak divatos, lebegő hatású multimédiás kijelző újdonság a Seatnál, a modern összképet pedig a digitális műszerfal teszi teljessé – utóbbi új grafikája egyébként eléggé hajaz a BMW nemrég bemutatott megoldására. Ezt leszámítva a szokásos, egyszerű, ám annál ergonomikusabb formákat kapjuk, a látványról pedig akár fahatású betétek is gondoskodhatnak.

Hangsúlyosabb hűtőrács, élesebbre húzott fényszórók - galéria

A Tarraco természetesen megkapta a legfrissebb technológiai megoldásokat, így a táblafelismerőtől kezdve a holttérfigyelőn, az adaptív tempomaton, a sávtartón és a dugóasszisztensen át egészen a gyalogosfelismerővel is ellátott vészfékrendszerig, de állítható futómű is elérhető a teljes kényelem érdekében. Természetesen multimédia terén is hozza a kötelezőt az óriás, hiszen a 8 colos érintőképernyővel is ellátott rendszer az összes modern okostelefonos kapcsolódási lehetőséget ismeri.

Erőforrások tekintetében nem húzott meglepőt a Seat, hiszen a konszern jól ismert hajtásláncait építette be a Tarracóba. Benzines fronton az 1,5 literes és a kétliteres TSI áll rendelkezésre 150 illetve 190 lóerővel, és míg előbbi hatfokozatú manuális váltóval és elsőkerékhajtással, addig utóbbi hétsebességes DSG automatával és összkerékhajtással kínálja magát. Dízelből a jól ismert kétliteres TDI áll majd rendelkezésre, 150 vagy 190 tagú ménessel. Utóbbi kizárólag automata-összkerékhajtás kombinációval, előbbi azonban elsőkerékhajtással és kézi váltóval vagy összkerékkel és automata váltóval is elérhető lesz. Később újabb egységek csatlakoznak majd a kínálathoz.

Újdonság a lebegő hatású multimédiás képernyő - galéria

Az árakról egyelőre nem esett szó, de nem tévedünk nagyot, ha valahova a Škoda Kodiaq és a Volkswagen Tiguan Allspace környékére saccoljuk az újdonságot. A Tarraco legkésőbb jövő év elején a kereskedésekben is megjelenhet majd, újabb hétszemélyes alternatívát kínálva a Volkswagen konszern berkein belül.