Az alábbi cikkünk még egy korábbi holnapstruktúrából származik, így előfordulhatnak szerkesztési hiányosságok. Megértésüket köszönjük.

A Kia Optima korábbi tesztjeinken is bizonyította, hogy akárcsak többi modelljük, a középkategóriás is komoly kihívó a maga kategóriájában – egyedül a szegényes motorpaletta jelentett gondot. Ezen azonban most segítenek a dél-koreaiak, ugyanis a vadonatúj Ceed mellett az Optima finoman frissített változatát is bemutatták a gyáriak, amely két új erőforrással is gazdagodott.

Túl nagy változtatásokra ne számítsunk - galériaKépeket egyelőre csak a kombi GT Line kivitelről osztott meg velünk a Kia, azonban már ezen is megfigyelhetőek a finom változtatások. Ilyenek például az enyhén átszabott lökhárítók, de az új grafikával érkező, LED-es hátsó lámpák és az enyhén átszabott hűtőrács is feltűnhet – utóbbi több krómdíszítést kapott. Ahogyan már említettem, a képeken a GT Line kivitel látható, ami szintén megújult. Természetesen az új 16 és 18 coll közötti keréktárcsák és egy friss bordó árnyalat sem maradhatott el, ha már ráncfelvarrásról volt szó.

Az utastérben se várjunk csodát, de új kormányt és hangulatvilágítást is kapunk, amik azért emelik az amúgy sem rossz minőségérzetet. Technológiai téren már eddig is szinte minden megvolt az Optimában, beleértve a félig önvezető rendszert is, de a gyáriak azért így is találtak még belepakolnivalót: ezentúl a pilótát is folyamatosan figyeli majd az az autó, és ha megítélése szerint nem elég éber, úgy figyelmezteti, hogy ideje pihenni egyet. További fontos adalék az összes verziónál elérhető hangulatvilágítás, valamint a barna bőr- vagy szövetkárpit érkezése.

Új kormány és hangulatvilágítás jelenti az újdonságot - galéria

Az új motorok jelentik a fő attrakciót - galériaA legfontosabb változtatások azonban kétségtelenül a motortérben történtek, ugyanis két új erőforrást is beszereltek a gyáriak. Az egyik örömteli újdonság az öreg 1,7 literes dízelt nyugdíjazó 1,6-os öngyulladós megjelenése, amely 136 lóerővel és 320 Nm-es csúcsnyomatékkal áll majd a vásárlók rendelkezésére, és megfelel a legújabb normáknak is. Gázolajosból sajnos továbbra is csak egy választási lehetőség lesz, azonban benzinesből a meglévő két egység – a szívó, 163 lovas kétliteres és a GT 245 lóerős turbós kétliterese – közé megérkezett egy 180 tagú ménest mozgósító 1,6 literes turbós is, amely a gyáriak hétsebességes, duplakuplungos automatáján keresztül továbbítja az erejét.

Az újabb modellekből már ismerős négyállású üzemmód-választót is beépítették az autóba, így az eddigi normál, eco és sport fokozatok mellett megjelent a smart, azaz okos állás is, amely a pilóta viselkedésétől függően mindig a megfelelő programot választja ki. A Kia tehát ott javított az Optimán, ahol a legnagyobb szükség volt rá, így bár még egy dízelt szívesen fogadtunk volna a kínálatban, már így is sokat fejlődött az autó, ami immár modernebb erőforrásokkal indulhat a vásárlók szívének meghódítására.