Az Opel Corsa immáron hatodik generációját tapossa, amely már a PSA házasság, vagyis tágabb értelemben véve a STELLANTIS éra terméke. A 2019-ben bemutatott kisautó ezúttal elérkezett az életciklus feléhez, ami egyet jelnet az időszakos ráncfelvarrás megejtésével. A frissítés során új arcot kapott a modell, a műszerfal is megújult, valamint a hajtásláncok terén is történt előrelépés.
A legszembetűnőbb persze a márka arculatába, azaz formai irányvonalába jobban passzol új front kialakítás a fényes hűtőmaszkkal és a szögletesebb fényszórókkal – ezt nevezi a márka Opel Vizor „arcnak”. A lámpákban már a rüsslesheimiek Intelli-Lux LED rendszere dolgozik, ami lényegében mátrix-LED világítástechnológiát jelent, immáron 8 helyett 14 elemből építkezve. A villámos logó pedig fekete vagy matt szürke lehet.
A műszaki frissülés ezúttal fontos pont volt
A külső többi része szinte változatlan maradt, egyedül a lökhárítókat rajzolták át picit a villámosok. Odabenn új kormány és váltókar is található, valamint a kárpitok és betétek is frissek. Fontosabb azonban a műszerfalon az új rendszer élesítése, ennek megfelelően vetített óracsoport és 10 hüvelyk képátlójú érintős központi rendszer jelenik meg, rajta pedig a márkacsoport friss szoftvere. A Qualcomm Snapdragon Cockpit nevet viselő platformja az infotainmenthez már mesterséges intelligenciát is tud, és persze adott az Apple CarPlay és Android Auto támogatás.
Ugyancsak lényeges, hogy a hajtásláncok terén is számos újdonság érkezett. A Corsa-e, azaz a villanyhajtású variáns immáron két változatban is elérhető: 136 lóerővel és 357 km-es hatótávval, vagy 156 lóerővel és 406 km hatótávval érhető el. Utóbbi egy combosabb, 54 kWh-s telepet kapott az 50-es helyett. A gyorstöltési funkció 20-80%-os töltés viszonylatában 30 perces időt ígér.
Belsőégésű motorok tekintetében szintén lényeges, hogy a frissülő Corsa lesz a márka első autója, amely könnyűhibrid erőforrást kap. Az 1,2 literes, háromhengeres turbómotor 48 V-os hibrid rendszerrel gazdagodott, és 100, valamint 136 lovas teljesítményszinten jelenik meg. Az Opel 2028-ra tisztán elektromos márkává kíván válni, így ez a Corsa az utolsó, amely belsőégésű motorokkal is kapható.