Sokan várják a nagy áttörést az akkumulátortechnológia terén, és ha nem is varázsütésre, de bizony igen gyorsan haladunk előre ezen a téren. Az akkuk energiasűrűsége folyamatosan nő, egyre nagyobb töltési teljesítményeket vonultatnak fel a gyártók, és egészen új, minden szempontból jobb megoldásokról is hallani, mint például a szilárdtest akkumulátorok. A BMW is készül a maga újdonságával, amely a 2025-ben bemutatkozó Neue Klasse platformmal együtt fog debütálni – ami nem mellesleg négy motor alkalmazását is lehetővé teszi majd, egy hiperautó teljesítményét biztosítva.
A bajorok új megoldásának lényege, hogy a korábbi lapos, téglatest formájú akkumulátorcellákat henger alakúra cseréli, és ennek eredményeként nem csak modulárisabbá válik a teljes csomag, hanem nagyobb hatótávot is tud majd biztosítani, miközben még könnyebb is – talán már túl jól is hangzik, ugye? Ugyanakkor a BMW kijelentette – szerintünk egyébként helyesen –, hogy a cél nem feltétlenül a hatótáv végtelenségig történő növelése, hanem az ugyanolyan hatótáv mellett akár 10-20 százalékkal kisebb tömeg és a modularitás kihasználása.
A bajorok úgy gondolják, hogy nincs szükség 1000 kilométernél nagyobb hatótávra, ami szerintünk is így van, hiszen sokkal inkább a töltési infrastruktúra fejlesztése lenne a cél, valamint az autók hatékonyabbá tétele – például kisebb tömeggel. Az új akkucellák egyébként 46 mm átmérőjűek, valamint 95 vagy 120 mm magasak és a kínai CATL és EVE gyártóktól származnak.
A Vision M Next tanulmány végül nem valósult meg, de még jöhet egy valódi BMW sportautó
Ha mindez még nem lenne elég, a BMW azt várja az új celláktól, hogy akár 50 százalékkal csökkentik majd az akkumulátor-előállítás költségeit, ami fogyasztói árak tekintetében is fontos lesz. A németek hat akkumulátorgyártó üzemet létesítenek, amelyek Kanadában, az USA-ban, Európában, Mexikóban és Kínában kapnak helyet – sőt, úgy tűnik valahol ezek közül kettő is lesz.
Ha pedig valakinek mégis az első bekezdés utolsó szavai ragadták el a figyelmét: a hírek szerint bizony a Neue Klasse elektromos platform egy hiperautó számára is alkalmas lehet majd, ugyanis akár négy elektromotort is képes lesz befogadni, melyek körülbelül 1350 lóerőt biztosíthatnak. Ugyan a BMW keményvonalas rajongóit ez talán nem hozza lázba, de azért egy esetleges bajor M-es hiperautó lehetősége mégiscsak izgalmasnak tűnik, és ha első körben nem is ez, de egy vérpezsdítő sportautó biztosan érkezik majd az új alapokra.