Megérkezett a Porshe Panamera Turbo S E-Hybrid, vagyis a családbarát kupé legerősebb változata. Az immár 700 lóerős rendszerteljesítmény a négyliteres dupla turbós V8-as (571 LE) és az elektromos motor (136 LE) együttműködéséből áll össze, az eredő forgatónyomaték 870 Nm-re adódik. Így, ha csak kozmetikai jelleggel is, de 20 lóerővel többet kapunk.
Sport Chrono csomag esetén 3,2 másodperces 0-100-as sprintre képes a Panamerák csúcsa, ami az 680 lóerős elődhöz képest 2 tized másodperccel kedvezőbb érték. A végsebességet 5 km/h-s javulás után 315 km/h-ban adják meg.
Egy új, 17.9 kWh kapacitású akkumulátort kap a modell, miközben a vezetési módokon is reszeltek a gyáriak. A végeredmény az eddiginél 30 %-kal nagyobb elektromos hatótáv, vagyis WLTP szerint 50 km.
A hosszú tengelytávot Executive-nak nevezik; figyeljék csak a hátsó ajtók hosszát!
A Panamera 4 E-Hybrid is megkapta az új elektromos komponenseket, így a 2,9 literes V6-osból kinyert 330 lóerő a villanyhajtással együtt 462 lóerős kombinált teljesítményt ad. A mértékadó gyorsulási érték 4,4 másodperc – ez szintén kettő tizedes javulás a korábbi hasonló kivitelhez képest, míg a végsebesség minimálisan nőtt: 278 helyett immár 280 km óránként. A WLTP ciklusban 56 km-es elektromos hatótávot ért el a megújult modellváltozat.
A Panamerák sorát egyébként a most bemutatkozott modellfrissítéshez újdonságként érkezett 4S jelzésű, 440 lóerős modell teszi teljessé. Esetében is Sport Chrono csomaggal adják meg a gyorsulási értéket, ami pontosan 4,1 másodperc. A végsebesség egy picivel elmarad a bűvös határtól, de a 295 km/h-ban megadott érték még mindig elég magas.
A Panamerák hátsó ülése is hívogató
Az 560 lóerős összteljesítményű 4S E-Hybriddel együtt összesen három konnektoros hibrid Panamerát kínál a Porsche, mindegyik elérhető mindhárom karosszériaváltozattal; vagyis a normál, illetve hosszú tengelytávú (Executive) változat mellett Sport Turismóként is. A Porsche saját töltőjével 7,2 kW-os töltési sebességet érhetünk el, vagyis bevásárlás során is érdemes gyorstöltőhöz csatlakoztatni őket.
Az elektromos motort mindegyik változatban a nyolcfokozatú duplakuplungos sebességváltó (PDK) házába építik, egységesen 136 lóerő és 400 Nm leadására képes. Korábban opcionális volt a Sport Design csomag, mostantól alapból jár a méretes légbeömlőről és az oldalsó szellőzőnyílásokról felismerhető megoldás. Animált üdvözlő- és búcsúzófényeket ad a választható Exclusive Design hátsó lámpamodul, és a frissítést jelzik az új, 20 és 21 hüvelykes méretben elérhető keréktárcsák is – az új, vöröses és barnás árnyalatokkal együtt.
Mindhárom karosszéria-változat megkaphatja bármelyik konnektoros hibrid hajtásláncot
Javítottak a PCM kijelzőjének felbontásán, szofisztikáltabban működik a Voice Pilot hangvezérlés, a Risk Radar pedig a táblákat és a veszélyjelzéseket is figyeli. A felfüggesztés egyszerre szolgálja a sportos beállítottságú és a kényelemre vágyó sofőröket. A varázsszó természetesen ezúttal is a PDCC (Porsche Dynamic Chassis Control) Sport rendszer, aminek része a PTV (Porsche Torque Vectoring) Plus, a hátsó kerék kormányozhatósága, illetve a kerámia fékrendszer – a Panamera Turbo S esetében mindez ráadásul alapáron.
És ezzel megérkeztünk a költségekhez: míg a Panamera 4 E-Hybrid Németországban 110 ezer eurótól, nagyságrendileg bő 40 millió forinttól vásárolható meg, addig a Turbo S E-Hybrid alapára már 185 ezer euró, vagyis kb. 70 millió forint. Ismét megállapíthatjuk, hogy a jó dolgok ritkán olcsók.