Az alábbi cikkünk még egy korábbi holnapstruktúrából származik, így előfordulhatnak szerkesztési hiányosságok. Megértésüket köszönjük.

 

A viszonylag alacsony eladásszámból kifolyólag ritka, hogy kupét, illetve sportos autót vizsgáljon az EuroNCAP, ezért is különleges, hogy a Scirocco is ütközhetett a betonfallal. Méghozzá csalódást sem okozva, ugyanis

ötcsillagos eredménnyel végzett.

A frontális-, oldalsó és ráfutásos ütközéseknél alig lehetett belekötni az autó teljesítményébe, egyedül azért kapott marasztalást a sportos Volkswagen, mert a sofőr feje lecsúszott a légzsákról, kis mértékű sérülés kockázatát okozva ezáltal.

Gyermekvédelemből a viszonylag jó eredmény annak köszönhető, hogy a gyártó 2009 októbertől a módosított ISOFIX rögzítési rendszert építi be modelljeibe, így a tesztelt autóba is. Kritikát csupán a légzsákok kikapcsolt állapotára felszólító jelzés tökéletlenségéért kapott a Scirocco.

A gyalogosvédelem a sportos Volkswagennek sem erőssége; egyedül a lábakat védi jól a puha orrész, a motorháztető azonban továbbra is komoly károkat okozhat a szerencsétlenül járt járókelőben. A biztonsági rendszerek kategóriájában továbbra is a menetstabilizálóért, és a biztonsági övek bekapcsolására történő figyelmeztetésért jár a 71 százalék, ennél jobb pontszámot csak sebességhatároló elektronikával lehetne elérni.