Fanatikus Olvasóinknak bizonyára nem kell bemutatnom a Porsche 911 GT3-at, az ikonikus sportautó versenypályákra (is) szánt verziója sokak álma, kedvence. S talán nem túlzunk azzal, ha azt mondjuk, a zuffenhauseniek tökéletes munkát végeztek, amikor életre hívták a modell kihegyezett verzióját. A Manthey Racing azonban igényes munkával még jobban kiélezte a Porsche fegyverét, ami így még tökéletesebbé válhatott.
A 992-es típuskódú Porche 911-ből épített GT3 változat talán az egyik legpotensebb pályagép, amit az ember a pénzéért kaphat. Noha nem gyakran mutatunk be külsősök által továbbfejlesztett példányokat, a Manthey Racing munkája mellett nem tudunk elmenni szó nélkül, ráadásul kifejezetten nagy érdem, hogy a csapat munkáját a Porsche is elismeri, hiszen példának okáért a gyári garancia sem csorbul ha a cikkünkben szereplő 911 mellett döntünk.
Még kiélezettebb gépezet a Manthey verziója
A Manthey Racing csomagja egyébként teljeskörű, hiszen tartalmaz aerodinamikai kieglszítőket, futóműfejlesztést, valamint a fékek is combosabbak, nem is beszélve a különleges kerékszettről. A csapat célja, hogy a kiváló autóból még fókuszáltabb és még gyorsabb gépet faragjon. Stefan Mages, a műhely fejlesztői részlegének vezetője elmondta, hogy piszok nagy kihívás volt még gyorsabb autót faragni a 911 GT3-ból, ám mindezt úgy tudták megtenni, hogy közben a Porsche génjei sem csorbultak.
Az aerodnimaikai pakk elsősorban egy frontlégterelőt tartalmaz, valamint az áttervezett lökhárítóra is kerültek további kisebb szárnyacskák, míg a hátsó légterelő is teljesen új, ráadásul karbonból készült. Természetesen a diffúzor is előrelépett valamelyest az igényes versenycsapat munkájának köszönhetően. A legkülönlegesebbek minden kétséget kizáróan a Manthey OM-1 kódnevű felnijei, amelyek a látványos arany szín mellett hátul komoly aerodinamikai tárcsával is rendelkeznek.
Igényes csomaggal lett még gyorsabb a Porsche ékköve
A 911 kapott négyféleképpen állítható felfüggesztést, kicserélték a fékcsöveket és a fékbetétek is a magasabb igénybevételhez igazodnak. Egyedül a motorhoz nem nyúltak a szakemberek, ami érthető is, hiszen zuffenhausenben vélhetően nem hagytak tartalékot a csúcsmotorban, A 9000-ig forgó boxer hathengeres 510 lóerőt és 469 Nm-t tud - ahogy minden GT3 esetében, úgy a szívómotor ezúttal is a hátsó kerekeket hajtja meg, akár kézi váltón, akár a gyártó remek PDK duplakuplungos szerkezetén keresztül.
A fejlesztés során nem kímélték a Nürburgring Nordschleife aszfaltcsíkját: Nicolas Raeder, a Manthey Racing GmbH vezetője elmondta, alig várja már, hogy végre kiderüljön, mit tud a teljesítménycsomaguk, hiszen az alapot adó, új GT3 is önmagában 17 szekundummal lett gyorsabb elődjénél a Zöld Pokolban. Ahogy a Manthey korábbi modelljei, azaz a 991-ből készült GT3 RS és GT2 RS, úgy az aktuális, tuningolt GT3 is élvezi a Porsche garanciális feltételeit. Az izgalmas szett 2022 második negyedévétől lesz elérhető, egyelőre ismeretlen áron.