Az alábbi cikkünk még egy korábbi holnapstruktúrából származik, így előfordulhatnak szerkesztési hiányosságok. Megértésüket köszönjük.

A bajorok legnagyobb szedánja, a 7-es széria frissülése egyben az Alpina B7 ráncfelvarrásához is vezetett. Az erősebbé váló sportlimuzin premierje stílszerű lesz, ugyanis a németek az augusztusban esedékes Pebble Beach Concours d’Elegance kiállításon mutatják meg első ízben az újdonságot.

 

Ahogy  a formai részeket illetően a BMW 7-es frissülését átörökli az Alpina B7, így utóbbi esetében hajtáslánc finomodása ugyancsak egyértelmű tény. Az Alpina szokás szerint kínálja majd normál, illetve hosszított tengelytávval a B7-est, ahogy a hátsókerékmeghajtás és az összkerékhajtás között is választhat a vásárló.

A motorháztető alatt a korábbi verzióból ismert 4,4 literes ikerturbós V8 dolgozik, ám a mérnökök csiszolgatásának köszönhetően a közvetlen befecskendezéssel immáron 40 lóerő és 30 Nm plusz áll rendelkezésre, tehát összesen 540 lóerő és 730 Nm szabadul az aszfaltra.

A hajtáslánc további része is tartogat meglepetést, hiszen a szakemberek megváltak a kifutó modellben teljesítő hatsebességes automataváltótól, hogy helyét a sokat méltatott nyolcfokozatú ZF automata vehesse át. A javult képességeknek köszönhetően természetesen a menetdinamika terén is fejlődött a B7, így a hátsókerekes verzió csúcssebessége 282 km/h-ról 312 km/h-ra módosult, míg az összkerekes xDrive változat 4.3-4.4 szekundumos 0-100-as sprinttel büszkélkedhet az előd kerek 4.5 másodperces produkciója után.

A gyáriak elmondása szerint mintegy 30 különböző ponton változtatták meg a B7 küllemét és belbecsét, példának okáért említhetjük a xenon technikájúak mellett opcionálisan választható új adaptív LED-fényszórókat, a LED-es ködfényszórókat, a start-stop rendszert és az aktív ütközésvédelmet.

A modellfrissítés új, 20 colos könnyűfém felniket is hozott magával, de az opciós tételként kapható, teljes egészében LED-es hátsó lámpákról sem feledkezhetünk meg, ahogy a csodás muzsikával kecsegtető Bang&Olufsen audiorendszerről sem.

A B7 gyártása továbbra is a BMW dingolfingi gyárában történik, ahonnan átszállítva az Alpina Buchloe-i üzemében fejeződik be a procedúra. A ráncfelvarrot, 2013-as modellévű Alpina B7 első példányainak leszállítása idén ősszel történik meg.