Az Audi nem aprózza el a dolgokat: az RS6 Avant és az RS7 már önmagában is kemény teljesítménymodellek, azonban a németek ezúttal egy külön csomag kiadásával fokozzák a dinamizmust. A kúra ugyanis a V8-ast még erősebbé, miközben az autót magát könnyebbé teszi.

A négyliteres, turbós nyolchengeres nagyobb feltöltőket kapott, így a magasabb töltőnyomás plusz 30 lóerőt, valamint 50 Nm-t tesz bele az eddig sem szolid csomagba. Így 630 lóerő és 850 Nm áll rendelkezésre, két tizedmásodperccel gyorsabb, egészen pontosan 3,4 szekundumos 0-100-as sprintet eredményezve.

Immáron kék is fokozhatja a belső sportosságát

A modellek megkapják a Dynamic Package nevű csomagot, amely összkerék-kormányzást, hátra sport differenciálművet és 280 km/h-ra módosított elektronikus limitert tartalmaz, mi több az RS Dynamic Package Plus csomag is választható. Utóbbi 34 kilós fogyókúrát eredményező karbon-kerámia fékekkel fokozza a sportosságot, miközben itt már 305 km/h a maximum.

Mindkét változat esetében csökkentették a zajszigetelést a szakemberek, így a vezető mérgesebb, hangosabb V8-harsonát hallhat, miközben 8 kilót ez a művelet is megtakarított. Az RS7 így 2065 kilót nyom, míg az RS6 Avant tömege 2090 kg. Az új önzáró központi difi is könnyebb és kisebb lett, ráadásul a négykarikások szerint a nyolcgangos automata is sebesebben dobálja a fokozatokat.

Még brutálisabbá vált a négykarikások sportkombija

Vizuálisan is van újdonág, hiszen a teljesítménycsomaggal erősödő változatok új tízküllős, 21 colos felniket kaptak, ám a vevők persze 22-esre is cserélhetik őket, többféle árnyalatban. A keréktárcsák különlegessége, hogy kialakításuk többek között a hűtést is fokozza. Az alapváltozatok 22-es kerekeihez képest itt ráadásul 5 kilóval könnyebb kerékszettet kapunk, méghozzá Continental Sport Contact 7 abroncsokkal felvértezve.

A vevők mindemellett új színeket, valamint matt külső betéteket is kapnak. Az utastérben piros és szürke kontrasztszínek teremtik meg a sportosabb hangulatot, ám immáron kék is választható az Alcantara mellé.