A McLaren egyre csak hizlalja palettáját, ami remekül mutatja, hogy a sportautó gyártó mennyire sikeres az elmúlt időszakban. Ezúttal a 720S Spider mutatkozik be, amely nemes egyszerűséggel a korábban már megcsodált 720S tető nélküli variánsa, ezáltal még több izgalmat és élményt ígérve.

Szerencsére a McLaren nem csupán levágta a kupé tetejét, hanem annál azért alaposabb munkát végeztek a brit szakemberek. A hasonló fronthoz új, egyedibb fényszóró társul, a Coupé modellhez képest azonban a legnagyobb változást természetesen az A-oszloptól hátrafelé könyvelhetjük el. A behajtható tetőelem egyetlen darabból, méghozzá karbonból készült és a gyártó szerint a szegmensben a leggyorsabb működést garantálja az ő szerkezetük – a 720S Spider mindösszesen 11 szekundum alatt képes elvégezni a tető behajtását, méghozzá egészen 50 km/h-ig.

Igen gyors és így még több élményt ígér a McLaren ragadozója

Ráadásul a McLaren nem állapodott meg ennyiben, egy opcionális, elektrokromatikus (kemény) üvegtetőt is kínálnak az újdonsághoz. Ez a kiegészítő lehetővé teszi, hogy a vezető elektromosan bármikor elsötétítse az üvegtetőt vagy épp beengedje a nap sugarait.

A különleges tető mellett aerodinamikai szempontból is izgalmas az autó, hiszen a Spier verzió a nyitott tető miatt egyedi, áramvonalas kialakítású részt kapott a fejtámlák mögött, továbbá az aktív hátsó légterelő sem maradhatott ki a repertoárból. A lehajtható tetejű modell ráadásul egyedi 19 és 20 colos felniket kapott, amelyekre Pirelli P Zero vagy P Zero Corsa abroncsokat húznak fel a gyárban.

Zárt tetővel is képes beengedni a fényt

Ahogy minden McLaren, úgy a 720S Spider is ultrakönnyű karbon vázszerkezetre épül, amely egyben extrém erős és szilárd is. Olyannyira, hogy a mérnököknek nem kellett a lehajtható tető miatt plusz merevítésekkel bajlódniuk. Egyedül ott kapott megerősítést a szerkezet, ahol a borulás miatt azt a biztonság indokolttá tette, ám ezúttal az acél helyett karbonból képezték ki a bukókeretet. Az előd 650S-ben használt acél elemhez képest így 6,8 kilót nyertek a britek.
Ha már a tömegnél járunk, érdemes tudni, hogy a 720S Spider 1332 kilót nyom, ami azt jelenti egyben, hogy mindösszesen 49 kg plusz mutatkozik a kupéhoz mérten.

A 720S Spider név a teljesítményre utal, vagyis 720 lóerőt sajtoltak ki a tervezők az új, M480T jelű 4-literes, és akár 8200/percig forgó (!) kétturbós V8-as motorból, ami a korábbi 3,8 literest váltja, és csúcsnyomatéka eléri a 770 Nm-t. Az új motor alkatrészeinek egyébként közel a fele új a 650S szívével összehasonlítva. Az erő a hátsó kerekekhez 7-fokozatú duplakuplungos automataváltón keresztül jutni el, brutális menetteljesítményeket biztosítva: álló helyzetből például 200 km/h-ra 7,9 másodperc alatt gyorsul a vadonatúj McLaren (100 km/h-ig 3 másodperc sem kell neki). A végsebesség szintén óriási, eléri a 340 km/h-t, de nyitott tetővel 325 km/h a limit.

Az autó már rendelhető, az első szállításokra azonban márciusig biztosan várni kell még, miközben az autó ára 85 millió forint körül alakul.