A Fiat mindig is erős pillérként tekinthetett haszonjárműves ágazatára, ami persze a jövőben is fontos szerepet tölt be a márka életében. Ezúttal a harmadik generációba lépő Doblo kerül porondra, amely immáron már a Citroën Berlingo, Peugeot Rifter és Opel Combo Life, valamint Toyota ProAce City Verso nagy testvériségben folytatja útját.
Persze nem meglepő a Stellantis lépése, miszerint új modell helyett a már meglévő típusok módosítására szavaztak, hiszen jelen helyzetben az ilyesfajta költséghatékonyság sokat jelenthet egy-egy márkának vagy márkacsoportnak.
Sokadik modell azonos alapokra
Ennek megfelelően a külső alapformája a felsorolt testvérmodellekével egyező, azonban persze mindeközben a Fiat egyedi hűtőmaszkkal és krómbetéttel próbálta saját szájízének megfelelően alakítani picit az összhatást. Így pedig egységes, kellemes a formaterv, bár a haszonjárművek esetén a kötöttségek miatt amúgy sem lehet nagyon egyedieskedni a vonalakkal.
A fenti gondolatmenet érvényes persze a beltérre is, ahol a műszerfal teljesen megegyezik a társakéval, egyedül a Fiat emblémás kormánykerék, ami újdonságot jelent. Az autóhoz elérhető digitális óracsoport, 8 hüvelykes érintőkijelzőn megjelenő infotainment, valamint head-up display is, a megfelelő beláthatóságot pedig 5 col átlójú visszapillantó tükör segíti. Itt is elérhető a Magic Top, ami tárolóegységekkel fokozza a praktikumot, de külön nyitható hátsó szélvédőt is kínál a gyártó.
Csak a kormányon lévő embléma új
A személyszállító variáns mellett persze tisztán haszonjárműként is vehető lesz az új Doblo, ami nem meglepő módon a kabin mögötti részben különbözik, ahol az ülések helyett raktérrel várja a dolgos munkanapokat. A személyszállító változat kizárólag rövid változatban érhető el, míg a teher esetében a hosszabb opció is rendelkezésre áll, háromféle elrendezéssel.
Ahogy az európai Stellantis flottánál már megszokhattuk, a személyszállító változat esetében kizárólagos az elektromos hajtás részesedése. A 136 lovas villanymotor mellé 50 kWh kapacitású akkupakk jön, ami WLTP ciklus szerint több mint 280 km-re elegendő, ráadásul adott a 100 kW teljesítményű töltés lehetősége is. A tehermodell 1,5 literes, 100 vagy 130 lovas turbódízellel, valamint 110 lóerős 1,2-es benzinessel is kérhető, miközben az erősebbik dízelhez nyolcgangos automatát is pipálhat a vevő.
A teherváltozat motorpalettája szélesebb
A belsőégésű motorral szerelt variánsokat 1 tonnával lehet megrakni, míg az elektromos verzió terhelhetősége a nehezebb hajtáslánc és akkupakk miatt 800 kg-ra csökken. A raktér akár két EUR-raklapot is képes befogadni a maga 4,4 köbméteres maximumával. Persze ez a hosszabb tengelytávú változatra érvényes. A Magic Plug csatlakozó azonban a villanyos esetén praktikumfokozó lehet, hiszen így az autóról tölthetőek/üzemeltethetőek a szerszámok.
Az új Doblo a Stellantis spanyolországi gyárában készül Vigo városában, testvérei mellett persze. Ezzel a lépéssel teljessé vált a Fiat haszonjárművei esetében az átállás, hiszen így a komplett paletta Stellantis alapokon nyugszik.