A vadonatúj Porsche 911 nemrég mutatkozott be, de a vadabb verziókra, mint például a GT3 RS, egyelőre még várnunk kell. Mivel a 911 RSR versenyautó az előbb említett változatra épül, az új generáció érkezése tehát még arrébb van, de a németek mérnökei azért addig sem pihennek, hiszen Goodwoodban megmutatták a legújabb verziót, ami ugyan karosszériaelemeit tekintve – már amennyi közös pont van az utcai verzióval – még a 991-gyel közösködik, de a műszaki tartalom szempontjából ennek nem sok jelentősége van, hiszen a csúcsot képviseli.

Az újdonság legfőbb célja természetesen az FIA hosszútávú sorozatában, a WEC-ben való helytállás, és elődje sikereinek megismétlése. „Sosem ülünk a babérjainkon” – magyarázta a GT Factory Motorsport részleg irányítója, Pascal Zurlinden a gyáriak filozófiáját. A vezető azt is elárulta, hogy a mérnökök sok helyen találtak előrelépési lehetőséget az elődhöz képest, így például az újdonság vezethetőség, hatékonyság, tartósság vagy éppen szervizelhetőség – utóbbi pedig nagyon fontos szempont lehet a hosszútávú versenyeken.

A formák a 991-re hajaznak, de szinte minden új az RSR-en - galéria

Mindez annyit jelent, hogy az elődhöz képest az alkatrészek 95 %-át cserélték le a németek, és mindössze a fényszórók, a fékrendszer, a kuplung, a pilóta ülése és a felfüggesztés egyes elemei maradtak érintetlenek. A lemezek alatt egy 4,2 literes, szívó boxermotor található, ami így a valaha volt legnagyobb hengerűrtartalmú boxer egység, amit 911-esbe épített a Porsche. A teljesítmény nagyjából 515 lóerő, de ez természetesen beállításoktól is függ. A sebességfokozatok váltásáról egy hatsebességes, kifejezetten versenyautókhoz tervezett szekvenciális szerkezet gondoskodik a pilóta kívánsága szerint.

Tiszta versenytechnika - galéria

A Porsche nem szeretne zsákbamacskát, így az új 911 RSR-t igen komoly próbáknak vetették alá: a Le Castellet versenypályán márciusban 30 órán keresztül több mint 6000 kilométert tettek meg megszakítás, és bármilyen műszaki hiba nélkül. Először versenyben szeptember elsején láthatjuk majd az újdonságot, amikor megkezdődik a FIA WEC idei szezonja Silverstoneban.