A Mazda már a KODO formanyelv és a SKYACTIV hajtásláncok megjelenése óta lépeget felfelé minőségben, ami legújabb modelljei esetében az adott kategóriákban már-már prémiumokat maguk mögé utasító megoldásokat jelent. Az új, alapvetően hátsókerékhajtású platform és hathengeres erőforrások bejelentésével párhuzamosan pedig már ki is mondták, hogy szeretnének feljebb lépni a prémiumok irányába. Talán éppen ezért is reménykedtek sokan, hogy érkezik majd az izgalmas, hátsókerékhajtású, hathengeres Mazda 6, vagy éppen a Vision Coupe sorozatgyártású verziója. A szomorú igazság azonban az, hogy be kell érnünk majd egy sor SUV modellel.

A CX-60 volt az első modell, amely megkapta az új platformot és hajtásláncokat, és annak bemutatójakor még mindenki azt találgatta, hogy vajon mikor érkezik majd a Mazda legújabb négyajtósa, hiszen a prémium szegmensben ezek a modellek még mindig igen fontosak, ha más miatt nem is, az imázsépítés szempontjából mindenképp. Aztán jött a feketeleves: a profitábilitás bizony mindent felülír, így elfelejthetjük az izgalmas sportkupékat, négyajtós kupékat, de úgy tűnik, hogy még a klasszikus középkategóriás 6-os sem kap majd utódot. Helyettük a CX-30, a CX-5 és a CX-60 mellé jön majd az óriási CX-80.

Bár megkaphatnánk, de úgy néz ki nem lesz belőle semmi...

Maguk a gyáriak is sajnálják, ám a Mazda sajnos még nincs azon a szinten, hogy megengedhessen magának egy olyan modellt, amely bár sokat ad a márka arculatához, anyagilag nem éri meg annyira – az persze más kérdés, hogy marketing szempontból mit adhatna egy a Vision Coupéhoz hasonló négyajtós sportkupé, de ezt nyilván latba vették a japánok is. Mindemellett ráadásul még a 6-os sorsa is kétséges, amelyet az is megerősíthet, hogy egyetlen prototípust sem kaptak még lencsevégre a kémfotósok, amely akár csak egy kicsit is utalna a szedán fejlesztésére.

Tekintettel arra, hogy a Mazda egy viszonylag kis gyártó, a döntés sajnos logikusnak tűnik, de annak legalább örülhetünk, hogy az MX-5 következő generációja mindenképpen ragaszkodik majd a hátsókerékhajtáshoz és a benzinmotorhoz – ha másba nem, legalább ebbe kapaszkodhatunk, és közben reménykedhetünk, hogy idővel ismét divatba jönnek majd a látványos négyajtósok.