A vasárnapig tartó Genfi Autószalonon az elmúlt másfél hétben olyannyira pozitív fogadtatásnak örvendett a Porsche-stand központi helyét elfoglaló, a márka legfrissebb hibridfejlesztéseit bemutató 918 Spyder koncepciója, hogy a cég vezetősége komolyan elgondolkodott a típus szériagyártását illetőleg.
718 lóerő, 3 literes fogyasztás mellett - galériaRáadásul nem csak a nézelődők, a sajtó, illetve a Porsche vásárlói „gerjedtek be” az autóra, hanem a cég dolgozói is. Michael Macht, a Porsche vezérigazgatója a neves brit Autocar magazinnak adott interjújában elmondta, hogy a zuffenhauseni gyártó munkatársai között nincs olyan, aki ne szeretné, hogy a 918 Spyder sorozatgyártásba kerüljön. Nyilatkozatához a következőt is hozzátette: „a visszajelzések minden várakozást felülmúltak, mi sem gondoltuk volna, hogy ekkora siker fogja övezni a 918 Spydert standunkon; ezen felbuzdulva a potenciális vásárlókkal ki fogunk töltetni egy szándéknyilatkozatot, hogy felmérhessük, hogy érdemes lesz-e elindítani a szériagyártást.” Amennyiben a hibrid szuper-sportautó zöld utat kapna, vélhetően az elkövetkező öt éven belül kerülne a Porsche szalonokba. A Genfben bemutatott prototípusba egyébként egy magas fordulatszámú 3,4 literes V8-as benzinmotor került beépítésre, melyet két villanymotor egészít ki.
A hibrid összteljesítménye eléri a 718 lóerőt; a 918-as a százas sprintet alig 3,2 másodperc alatt képes teljesíteni, végsebessége pedig nagyjából 320 km/óra – miközben a gyár szerint átlagfogyasztása körülbelül 3 liter benzin száz kilométerenként, 70 g/km-es széndioxid-kibocsátás mellett. A Porsche jövőbeni lehetséges csúcsmodellje állítólag a Carrera GT-nél is gyorsabb: a Nürburgring legendás nordschleife-i aszfaltcsíkját a németek szerint a hibrid prototípus az említett, különleges és szélvészgyors modellnél is hamarabb, hét és fél percen belül képes teljesíteni.