Az alábbi cikkünk még egy korábbi holnapstruktúrából származik, így előfordulhatnak szerkesztési hiányosságok. Megértésüket köszönjük.

A Mazda nem csak a következő generációs kompaktjának előfutárával készült a Tokiói Autószalonra, ugyanis egy jóval izgalmasabb tanulmányt is elvittek a seregszemlére a gyáriak. A Vision Coupe névre keresztelt modellel kapcsolatban pedig csak remélni tudjuk, hogy előbb vagy utóbb sorozatgyártásban is bemutatkozik, ugyanis vétek lenne elpazarolni egy ilyen gyönyörű formatervet.

Hosszú, lapos, széles - galériaA Mazda KODO formanyelve szinte minden méretben kifejezetten jól mutat, azonban talán a most bemutatott négyajtós kupéforma az, amin az egyik legjobban ki tud teljesedni. Az újdonság már a KODO következő, továbbfejlesztett változatát kapta meg, akárcsak a Kai, így az agresszív frontrész és a letisztult elemek adottak, ám a rendkívül hosszú motorháztető, a széles és lapos felépítés illetve a kupésan meghúzott tetőív elképesztően látványos összképet mutat – és akkor a mutatós hátsóról még nem is beszéltünk.

Az utastérben egyébként szintén a Kaival közös vonásokat köszönthetünk, de a Vision Coupe esetében a sportosság mellett némi eleganciát is kapunk, köszönhetően például a fabetéteknek. A gyáriak ugyan nagy teret ígérnek, de a szűkös hátsó ajtókat és a lejtős tetőívet figyelembe véve azért kételkedünk benne, hogy a második sorban két megtermett felnőttnek is elegendő a hely, de egy ilyen modell esetében ez talán megbocsátható bűn.

Elegáns és sportos egyben - galériaArról sajnos nincs információ, hogy a lemezek alatt milyen hajtáslánc kapott helyet, de az új SKYACTIV-X erőforrástól a teljesen elektromos rendszerig bármi lehet. Ugyan erről sem esett szó, de merjük remélni, hogy az izgalmas koncepció a hátsó kerekeit hajtja. A japánok egyébként nem titkoltan a korábbi RX Vision tanulmány testvéreként kezelik az újdonságot, és a két autó valóban nagyon jól mutat egymás mellett.

Mi nagyon reméljük, hogy a japánok felismerik a lehetőséget, és a jövőben sorozatgyártásban is bemutatnak majd egy hasonló modellt, akár a Mazda6 kupésított testvéreként – akárcsak a Volkswagen Passat és Arteon esetében. Mindenesetre egyelőre csak a koncepció marad nekünk, de talán a rajongók nyomására előbb vagy utóbb a gyáriak is jobb belátásra térnek.