A konzoljátékok kedvelőinek – illetve rendszeres olvasóinknak – biztosan nem kell bemutatnunk a Gran Turismo néven ismert szimulátort, amelynek immár hetedik részével játszanak világszerte a vezetés szerelmesei. A játék elismertségét mi sem mutatja jobban, hogy évről-évre nagyobbnál nagyobb márkák mutatnak be kifejezetten a játék számára készült koncepciókat, melyeket ki komolyabban, ki egy kicsit lazábban vesz. Ezúttal a Suzuki volt a soros, és a japánok talán az utóbbi csoportba tartoznak, még ha a szokásos módon Vision Gran Turismo néven érkezett digitális modelljük igen jól is mutat.
Vannak, akik a valóságban is megépítik saját Vision Gran Turismo koncepciójukat, mint például a Porsche nem is olyan régen, és vannak, akik még ennél is komolyabb szerepet adnak neki, hiszen például a Bugatti így mutatta meg először a Chiron formáit még 2015-ben. Persze vannak, akik a Suzukihoz hasonlóan kissé játékosabbra veszik az egészet, mint például a Nissan, akik a GT-R-ből csináltak egy vadabb sportautót, vagy éppen a Volkswagen, akik egy Golf GTI-ből csinált Roadstert.
Az azért látszik, hogy nem öltek hónapokat a tervezésbe - galéria
Egy azonban minden autóban közös: a márkáknak műszaki tartalmat is az autók mögé kell képzelniük, ugyanis a játékban mindegyik tanulmányt lehet vezetni is, és mivel egy szimulátorról van szó, pontos paraméterekre van szükség. Visszatérve a Suzukira: jól látható, hogy a japánok azzal könnyítették meg saját dolgukat, hogy fogták a Swift Sport egyébként kiváló alapot adó frontrészét, és köré húztak egy mutatós roadstert.
A végeredmény pedig kifejezetten látványos: a hangsúlyos hűtőrács egy sportautón is jól mutat, ahogyan az izgalmasabbra húzott, de így is könnyen felismerhető lámpák is mutatósak. Profilból és hátulról eléggé leegyszerűsítették a formát, amivel persze semmi baj, csupán érezni, hogy nem fektettek bele túl nagy energiákat a mérnökök.
A végeredmény azért így is mutatós - galéria
A lemezek alá az ikonikus Suzuki Hayabusa motorkerékpár négyhengeres, 1,3 literes erőforrását álmodták a japánok, amelynek 190 lóerejét – legalábbis a kétkerekűben ekkora erőt mozgat meg – három elektromotor egészíti ki, így biztosítva a 430 lóerős összteljesítményt, amelynek leadásakor a belső égésű erőforrás 9700-as fordulaton ordít. A csúcsnyomaték 610 Nm. Noha a valóságban ez igen valószínűtlen lenne, a Suzuki 970 kilogrammos önsúlyt adott meg.
Belül a futurisztikus stílus megy - galéria
A valóságban valószínűleg nemcsak kipróbálni nem lehet majd az autót, de jó eséllyel el sem készíti a Suzuki teljes méretben a koncepciót. Mindenesetre, aki játszik a Gran Turismo hetedik részével, annak lesz esélye meghajtani a Suzuki roadsterét, amely minden bizonnyal villámgyors lesz – a virtuális térben.