A csillagos autómárka már közel egy éve hivatalosan bejelentette, hogy az E-osztály alapjaira épülő négyajtós, négyszemélyes CLS kupénak - amely többek között az Audi A7 ésa BMW 6-os Gran Coupé legnagyobb ellenfele – testvére születik, egészen pontosan egy puttonyos kivitel személyében. Áprilisban aztán már alig álcázva fotózták le a kémfotósok a négykerekűt, tegnap pedig a németek gyári fotók és videók kíséretében hivatalosan is leleplezték az autót.
Minden irányból gyönyörű a puttonyos CLSSzó mi szó, meglepő húzás volt a Mercedes-Benz részéről, hogy egy divatmodellből (Uram, bocsá'!) kombit dob piacra, ám a végeredményt elnézve remekül döntöttek a stuttgartiak: az újdonság tegnap hivatalossá vált fotóit elnézegetve az eredmény lehengerlő, a CLS praktikusabb, természetesen keret nélküli ablakokkal büszkélkedő változata minden szubjektivitást félretéve a piac egyik, ha nem a legszebb puttonyosa, és a kecses vonalakat elnézve bizony tökéletesen megtalálta helyét a márka kínálatában a kissé unalmasra sikeredett E-osztály kombi mellett. A kombi kifejezés persze nem méltó egy ilyen formatervezési csodáért, úgyhogy a Mercedesek meg is oldották a problémát: nem kombinak, hanem 'Shooting Brake'-nek nevezték el a CLS-paletta második tagját.
4- helyett 5-személyes, és jobb a fejtér hátulAz általunk már két ízben is tesztelt (a hátsókerekes CLS 350 CDI-ről itt, míg az összkerekesről az Audi A7-tel összehasonlítva itt olvashatnak) négyajtós CLS-hez képest az újdonság kimondottan fontos előnyöket képes felmutatni, úgyhogy mindenképp megfontolandó ajánlat lehet a leendő CLS-vásárlók számára.
Mindenekelőtt kiemelendő, hogy az eddigi négy helyett ötszemélyes kialakítással szállítja a Mercedes a típust, ami már önmagában is jelentős plusz érv, de ezen felül az egyenesebb tetővonalnak köszönhetően a hátul ülők fejtere is bőségesebb, vagyis családi autónak lényegesen jobb a Shooting Brake.
Ezen megállapításról tesz tanúbizonyságot az alaphelyzetben 590, s az üléseket előrebillentve 1550 literes, felárért akár gyönyörű ’Designo’ fapadlóval is rendelhető
Fából is lehet a csomagtérpadló - galériaraktér is, ami sokkal több poggyászt képes elnyelni a 'szedán’ 520 literénél. Technikai fronton a két testvér között a legjelentősebb differencia talán az, hogy a Shooting Brake a hátsó tengelyen szériában légrugós felfüggesztést kap.
Minden egyéb gyakorlatilag teljesen megegyezik az eddigi, ám természetesen továbbra is kínálatban maradó CLS-ével. A motorpaletta a sportos AMG-verzióval együtt két gázolajos és három benzines erőforrásból áll, a hétsebességes, start/stop rendszerrel kiegészített automataváltó mindegyik verzióhoz szériában jár, a 350 CDI és az 500-as kivitel pedig a hátsókerékhajtáson kívül a 4Matic összkerékhajtással is elérhető.
A motorok pontos adatairól az alábbi táblázatban olvashatnak; amit érdemes tudni, hogy a két turbóval lélegeztetett, 204 lovas, gázolajos 250 CDI belépőmotor az egyedüli négyhengeres a kínálatban, a legérdekesebb és legkedveltebb egység pedig minden bizonnyal az általunk már tesztelt remek, kulturált, egyturbós 3-literes, 265 lovas 350 CDI dízel.
| Mercedes CLS sh. br. | 250 CDI | 350 CDI / 4M | 350 B.E. | 500 / 4M | 63 AMG / PP |
| Lökettérfogat (cm3) | 2143 (S4) | 2987 (V6) | 3498 (V6) | 4663 (V8) | 5461 (V8) |
| Csúcsteljesítmény (le) | 204 / 4200 | 265 / 3800 | 306 / 6500 | 408 / 5000 | 537 (564)/5500 |
| Csúcsnyomaték (Nm) | 500 / 1600 | 620 / 1600 | 370 / 3500 | 600 / 1600 | 800 (900)/2000 |
| Gyorsulás (0-100 km/h) | 7.8 mp | 6.6 / 6.7 mp | 6.7 mp | 5.3 / 5.3 mp | 4.4 / 4.3 mp |
| Végsebesség (km/h) | 235 | 250 / 250 | 250 | 250 / 250 | 250 /280 |
| Váltófokozatok/típus | 7, aut. | 7, aut./7, aut. | 7, aut. | 7, aut./7, aut. | 7, DCT (DSG) |
| Átlagfogy. (l/100 km) | 5.3 (D) | 6.0 / 6.6 (D) | 7.3 (B) | 9.2 / 9.8 (B) | 10.2 (B) |
| CO2-kibocsátás (g/km) | 139 | 159 / 174 | 169 | 214 / 229 | 240 |
| Hosszúság (mm) | 4956 | 4956 | 4956 | 4956 | 4956 |
| Szélesség (mm) | 1881 | 1881 | 1881 | 1881 | 1881 |
| Magasság (mm) | 1413 | 1413 | 1413 | 1413 | 1413 |
| Tengelytáv (mm) | 2874 | 2874 | 2874 | 2874 | 2874 |
| Csomagtartó térf. (l) | 590 - 1550 | 590 - 1550 | 590 - 1550 | 590 - 1550 | 590 - 1550 |
| Fordulókör (m) | 11, 3 | 11, 3 | 11, 3 | 11, 3 | 11, 3 |
A szívómotorok kedvelői azt a takarékos, szép hangú 3,5 literes 306 lóerős V6-os benzinest választhatják, amit mi alig egy hete az új SL-ben teszteltünk, és mellesleg nagyon szerettünk. A CLS 500-ban dolgozó bivalyerős 408 tagú ménest mozgósítani képes 4,7 literes V8-as benzinest két turbó lélegezteti, ahogy az egyelőre még nem teljesen leleplezett 63 AMG sportkivitel 5,5 literes V8-asát is.
Utóbbi szériában 537 lóerőt és 800 Nm-t tud, ám ha a leendő tulajdonos megrendeli a méregdrága, többek között még komolyabb fékrendszert, 250 helyett 280
A(z egyik) legszebb puttonyos - galériakm/h-ban limitált végsebességet, önzáró hátsó differenciálművet, mi több, egy vezetéstechnikai kurzust is tartalmazó 'Performance' csomagot, akár 564 lóerővel és brutális 900 Nm-rel garázdálkodhat.
Bizonyára mondanunk sem kell, az AMG-féle V8-as már-már szuperautós menetteljesítményekkel ruházza fel a kéttonnás, puttonyos CLS-t. Az AMG kivitel további érdekessége, hogy hétsebességes automataváltója a többiekével ellentétben nem bolygóműves, hanem duplakuplungos rendszerű.
Egy finom példány listaáron legalább 25 millióAz öt méter hosszú CLS Shooting Brake-et a szeptemberi Párizsi Autószalonon már biztosan láthatjuk, és a típus valószínűleg még az idei év során megérkezik a hazai Mercedes-kereskedésekbe. Ám amennyiben beleszerettek a modellbe, érdemes elkezdeni a gyűjtögetést: számításaink szerint a legolcsóbb kivitel alapáron közel 19 millió forintba fog kerülni, míg a 63 AMG-ért minimum 36 milliót kell majd fizetni - egy igényesen összekonfigurált 350 CDI listaáron körülbelül 25-27 millió forintba fájhat - sajnos a szépnek és a jónak nagyon megkérik az árát, főleg a Mercedesnél.

_medium.jpg)
_medium.jpg)
_medium.jpg)
_medium.jpg)