Már eddig is emelnünk kellett a kalapunkat a Toyota és a Lexus miatt, hiszen a sokévnyi hibridezés több szempontból is meghozta a gyümölcsét. Elsősorban elterjedt a mindenki számára elérhető, takarékos hajtáslánc, másrészt a japánok ezáltal akkor is gyárthatnak sportmodelleket, amikor a normák a többieket épp fojtogatják – ezúttal a Lexus mutatott be izgalmas modellt az LBX Morizo RR személyében.

A Lexus nem teketóriázott és hű maradt a januárban bemutatott tanulmányhoz, és csak néhány ponton finomítottak a legpengébbre hangolt LBX látványelemein. A Morizo egyedi csomagja dinamikus hatású karosszéria elemeket tartalmaz, morcos lökhárítókkal karöltve, és persze méretes légbeömlőkkel.

Megint odateszik magukat a japánok

Az SUV-kra jellemző sárvédeőbetétek ezúttal lefényezettek, az íveket pedig egyszett vadonatúj 19-es felni tölti ki – a keréktárcsák kovácsoltak. Ráadásul a csomag nem csupán a látványt szolgálja, hanem mindeközben a hűtés tekintetében is előrelépést jelent. Az utastérben funkcionális sportülések kaptak helyet, nem maradtak el az alumínium pedálok és persze Alcantara is található odabenn, méghozzá piros kontrasztvarrással.

A lényeg persze a motorháztető alatt bújik meg: a japánok 1,6 literes, turbós háromhengerese került beépítésre 300 lóerővel, amely a ráncfelvarrott GR Yaris és a GR Corolla esetében is szolgáltatja a sportos teljesítményt, mi több a vevők az LBX Morizo RR esetében választhatnak a hatgangos kézi és a nyolcfokozatú automata váltó között. A nyomatékot a rendszer összkerékhajtáson át küldi ki, így nem is meglepő az 5,2 szekundumos 0-100-as sprint.

Crossoverből is kemény sportmodellt varázsoltak

Ahogy a GR Yaris esetében, úgy persze itt is lényegesen változtattak a TNGA-B platformon, olyannyira, hogy a Lexus egyedi platformként tesz róla említést. Erőteljes fejlesztést kapott a fékrendszer, illetve az első lengőkarok is kifejezetten a sportos hatáshoz készültek. Mindeközben a Lexus hű maradt önmagához és a zaj, valamint vibráció csillapítását ezúttal is igyekeztek kimaxolni.

Kunihiko Endo főtervező elmondása szerint a „cél az volt, hogy az autórajongóknak készítsünk autót, ahogy azt Morizo (Akio Toyoda) is tette. Olyan útitárs lett az LBX, amely előhozza a vezetés sava-borsát, és mosolyt csal az arcokra”. Mindeközben persze fontos volt, hogy a Lexus a prémium értékeket is megőrizze.

A prémium beltér megmaradt a sportosság ellenére

A gyártó ráadásul egyáltalán nem szórakozik az idővel: az LBX Morizo RR Japánban már rendelhető is, ráadásul augusztusban meg is érkeznek az első példányok. Lesz egy 100 darabos limitált széria is, amely többek között sárga féknyergeket kap. Az amerikaiak egyelőre nem örülhetnek a japán sportmodellnek, ám Európa és Ausztrália jövőre kap majd az izgalmas újdonságból.