Ahogyan a legtöbb gyártó, úgy a Bentley sem szeretne újdonság nélkül maradni Genfre. A tavaly bemutatott vadonatúj luxusterepes, a Bentayga után ezúttal egy meglévő modelljük, a Flying Spur kap majd újabb változatot, méghozzá a V8 S képében.
Középre pozicionálták - galériaAz angolok úgy látták, hogy a meglévő két variáns – az 507 lóerős V8, és a 625 tagú ménest mozgósító W12 – között túl nagy a távolság, így az újdonság ezek közé ékelődik majd be a maga 521 lóerős teljesítményével, és 680 Nm-es nyomatékával. Ez egy kissé furcsa, hiszen a józanész azt diktálná, hogy nagyjából a két eddig is elérhető erőforrás közé kellett volna belőni a teljesítményt, ami 560 lóerőre adódna – ezzel szemben a friss változat alig lett erősebb a normál V8-asnál.
Mindezek ellenére azért így is lenyűgöző képességekkel rendelkezik a 4-literes duplaturbós V8-assal szerelt hatalmas négyajtós, mely 4,9 másodperc alatt képes 100-ra katapultálni, és meg sem áll egészen 306 km/h-ig – ezek egyébként 3 tizedmásodperces, és 11 km/h-s fejlődést jelentenek a normál V8-hoz képest. A valamivel izmosabb teljesítmény mellett talán még fontosabb a jobb gázreakció, és az alacsonyabb fordulattól elérhető erő, melyet a ZF 8-gangos automatája juttat el mind a négy kerékhez – előre 40, míg hátra 60 % jut alapból.
Látványos részletek - galériaA mérnökök az elektronikus menetstabilizálót is áthangolták, így az autó kicsit nagyobb teret enged a hangulatától egyébként igencsak távol álló mókázásnak, és az esetleges beavatkozás után is gyorsabban adja vissza a nyomatékot. A gyáriak elmondása szerint mindez az élvezetesebb vezethetőséget biztosítja, aminek érdekében a felfüggesztést is átkonfigurálták, hogy több visszajelzéssel szolgáljon a vezető számára, és javítsa az irányíthatóságot.
Ugyan a lényeg a lemezek alatt van, a mérnökök azért figyeltek rá, hogy a részleteket kedvelők kívülről is felismerhessék az új változatot – persze anélkül, hogy látnák az autó hátán virító V8 S feliratot. Mindezt egy fekete mátrix ráccsal, Beluga fényű hátsó diffúzorral és friss 20 colos felnikkel érték el. Persze azoknak is szerettek volna kedvezni, akik ennél többre vágynak, így plusz pénzért különleges, Mulliner Driving Specification névre hallgató, fekete 21 colos felniket, sötétített fényszórókat és fekete tükörburkolatokat is kínálnak.
Az utastérben nagyjából ugyanaz a helyzet, mint a külsőnél: a szemfülesek a lakkozott, fekete fabetétekből, a háromküllős sportkormányból és a recézett váltógombból illetve váltófülekből ismerhetik fel a V8 S változatot – de a kéttónusú kárpitok és a tetőn lévő konzol elütő színe is árulkodó lehet. Ahogyan már említettem, a Flying Spur V8 S a március 1-jén kezdődő Genfi Autószalon mutatkozik majd be élőben.



