Persze közhely manapság, hogy a belsőégésű motorok négnapjaikhoz közelednek, ám attól még fokozottan igaz, és emiatt a sportosabb gyártók is igyekeznek belekóstolni abba, milyen is élményvadász villanyautót tervezni. Ezúttal a Subaru fürkészi a jövőt, ráadásul a 2022-es, év eleji Tokiói Autószalonon meg is mutatják a világnak az STI E-RA nevet viselő tanulmányt, amiből kiderül, mit várhatunk az elkövetkező években a japánoktól.

A japán seregszemlén egyébként számos hazai pályás, sportos induló lesz, ezt a mezőnyt erősíti majd cikkünk tárgya is. A Subaru az E-RA esetében a karbonsemlegességet emeli ki, ami miatt bizonyos, hogy belsőégésű motor nélküli, tisztán elektromos sportmodellről van szól. A tanulmányautó egy belső projekt eredménye, melynek célja az, hogy a szakemberek meglássák, milyen is egy nagyteljesítményű elektromos sportautó fejlesztése.

Nekünk a premierig egy kis ízelítő jutott, de január 14-én, amikor lerántják a leplet a koncepcióautóról, már minden ismeret birtokában tolmácsolhatjuk az izgalmakat Olvasóinknak. Az ízelítő fotón jól látszik, hogy ezúttal a piros kontrasztszínt választották a japánok, ahogy az is világos, hogy szeretnének dizájn tekintetében is eltávolodni az aktuális vonulatot jelentő, új WRX modelltől.

Abszolút jellegzetes lesz a jövevényen a C-alakú nappali menetfény, miközben a Subaru logó is megvilágítást kap, illetve egy pár kopoltyú is felfedezhető az autó frontján. Az elektromos jövőautó mellett egy még nagyobb teljesítményre hangolt WRX STI is fókuszba kerül, amelynek alapjául a japán belpiacos WRX S4 STI Sport R szolgált.

Az alapot képező sportverzióhoz képest persze számos pluszt kapott az autószalonra felkészített modell a Subaru Technia International gondozásában, mint a masszív hátsó légterelő, vagy a piros színekkel is operáló, ám nem túl kifinomultnak tűnő aerodinamikai csomag. Vélhetően arról van szó, hogy a modellciklus vége felé még nagy durranásként elérhető lesz egy erősebb STI, aminek a Tokiói Autószalonon látott modell lesz az előfutára.