Nevezhetjük még autónak, vagy tekintsük inkább egy négykerekű motorkerékpárnak? A Suzuki Misano EV feladja a leckét. A torinói IET (Istituto Europeo di Desing: egy 1966-ban, Franceso Morelli által alapított magániskola) hallgatói a japán autógyártóval közös projekt keretein belül alkották meg a terveket.
Az első ránézésre speedsternek tűnő jármű szokatlan üléselrendezést kapott. A két utas egymás mögött helyezkedhet el, ami jobbára a motorkerékpárok esetében megszokott. A típus nevével is a kétkerekűek felé húz: Misanóban található a tragikus körülmények között elhunyt Marco Simoncelli nevét viselő versenypálya, a motoros San Marinó-i Nagydíj otthona.
Szokatlan a két ülés elhelyezkedése
És ez még nem minden. Hagyományos kormánykerék és pedálok helyett a motorkerékpárok kormányára emlékeztető vezérlőkarral irányítható a gép, az eltolt utastér pedig akár az oldalkocsis fogatokra is utalhatna. Ennél mondjuk prózaibb a kialakítás háttere: a ’lakatlan’ területen az akkumulátor és némi tároló található.
A nyílhegyet idéző, hűtőráccsal egybeépített fényszórók mellett a jármű hasonló kialakítású hátsó traktusa, valamint üvegbetétes (egyetlen) oldalajtaja mellett sem mehetünk el szó nélkül. A Suzuki két legsikeresebb területét sikerült tehát összeboronálni egy alkotásba, hiszen a motorkerékpáros jegyek mellett kisautós részleteket is találunk a tanulmányautón.
A büszke alkotógárda és a Suzuki Misano EV koncepció
A latin-európai hallgatók mellett számos indiai fiatal is részt vett az alkotómunkában, aminek végeredményét a MAUTO-ban, vagyis a torinói autóipari múzeumban állítják ki május 15-től egészen június 6-ig.