Üresen kb. 21.032 newtonos súlyával már alapvető adottságait tekintve sincs meg minden ahhoz, hogy a Bentley Continental GT a hegyi felfutók királya legyen, ám most mégis ez a helyzet. A legendás Pikes Peak-en egy szinte teljesen gyári állapotú modell ment olyan időt, amelyhez fogható eddig nem volt a sorozatgyártású autók mezőnyében.
A Bentley mostanában kimondottan nyitottan áll a szélsőségek és a rekordok hajszolásához, megmutatva, hogy az egykor a Rolls-Royce sportos alternatívájaként értelmezhető márkában több van a mély gyapjúszőnyegek süppedésénél és a kristálypoharak koccanásánál. Ezt a Pikes Peak-i hegyi felfutón is bebizonyították.
Bukókeretet kapott, cserébe pedig a hátsó üléssort kikapták - nagyjából ennyi a nem gyári módosítás
A tavalyi sikerek okán nem is volt kétséges, hogy a Bentley az idén is rajthoz áll a Pikes Peak-en. 2018-ban egy csak a feltétlenül szükséges mértékben átalakított Bentayga segítségével döntöttek rekordot: a testes SUV bő másfél percet verve a Range Rover Sport korábbi idejére, 10 perc 50 másodperc alatt, 107 km/h-s átlaggal szaladt fel 1524 métert, ezzel új rekordot felállítva a SUV kategóriában.
Most pedig az új Continental GT kupéval álltak rajthoz, amely a biztonsági kiegészítőket leszámítva teljesen gyári volt. Ez 635 lóerős W12-es biturbó motort jelent, amire szükség is van, hiszen a hegycsúcshoz közeledve bizony a belsőégésű motorokból már jócskán elfogy a szusz a Pikes Peak-en. Arról nem is beszélve, hogy a minden földi jóval felszerelt összkerékhajtású modell jócskán 2,5 tonna feletti tömege nem éppen sportautós – de a határok mókás kitolását ez sem teszi lehetetlenné.
Az adottságok tehát nem voltak ideálisak, mégis sikerült a rekorddöntés: 10 perc 18,488 másodperc alatt tudta le a kékvérű kupé a hegyi felfutó kanyargós pályáját. A Pikes Peak-veterán Rhys Millen tehát mindent kihozott az autóból, amely így bő hét másodperccel múlt felül a Porsche 2014-es rekordját, amelyet egy akkori 911 Turbo S állított fel. A Bentley azért ennél magabiztosabb volt a győzelemben: nem futottak volna neki a kihívásnak, ha nem lett volna egyértelmű az elsőbbség - ezt bizonyítja, hogy esős/havas pályán sikerült felülmúlni a korábbi rekordot. Tartalék tehát bőven van az időben a jövő évre nézve.
A cél: 10 perc 27 másodperc alá kell bemenni
Mindenesetre mi nem bánnánk, ha a Nürburgring-Nordschleife mellett a közel 20 kilométeres felfutó is a gyártók rekorddöntögetős játszóterévé válna. A verseny ráadásul meglehetősen csavaros pusztán az adottságai miatt is: eleve 2820 méter magasan kezdődik, hogy aztán 4233 méter magasan érjen véget, jócskán a fák vonala felett – sokan a nagy terhelés miatt eleve oxigénpalackkal vágnak neki a versenynek. Ilyen magasságban a belsőégésű motorok is kapkodnak a levegőért, így nem csoda, hogy újabb az elektromos modellek győzedelmeskednek a felfutón, például a tavalyi rekordtartó Volkswagen I.D. R tanulmány, amelyet Romain Dumas vezetett fel a csúcsra három másodperccel a bűvös 8 perces határon belül maradva.