Európában valószínűleg nem sokan ismerik az 1985-ben megszűnt International Harvester márkát, ellenben Amerikában sokáig igen jól csengő névnek számított, köszönhetően munkagépeiknek, teherautóiknak és terepjáróiknak. Természetesen ezúttal utóbbiak lesznek fontosak, ugyanis a Jeep ellenfelének szánt, 1961 és 1980 között Scout néven kínált modelljük egészen nagy sikereknek örvendett. Hogy mit akarok ebből kihozni? Hát azt, hogy a Volkswagen konszern megszerezte a Scout név használati jogait, és a németek bejelentették, hogy 2026-tól ezen a néven kínálnak majd elektromos terepjárót és pickupot az Egyesült Államokban.

A németek egy új márkaként tekintenek a Scoutra, és ennek megfelelően alapítanak is egy új vállalatot, amely a Volkswagen konszern része lesz. Annyi bizonyos, hogy a Volkswagen kedvezni szeretne az amerikai piacnak – és persze vaskos bevételeket remél tőle –, így 2026-tól kínál majd egy valódi terepjárót és egy hatalmas pickupot is, méghozzá elektromos hajtáslánccal.

A megosztott fotón egyelőre csak skiccek láthatók, méghozzá a manapság divatos, szögletes formákat hozva. Az első lépés az új vállalat idei megalapítása lesz, majd 2024-ben jöhetnek az első prototípusok, a piaci bevezetés pedig 2026-ra várható. Noha jó eséllyel új márkaként jelenik majd meg a Scout név, a Volkswagen biztosan gondoskodik majd róla, hogy hozzájuk kössék az újdonságokat.

Nem lesz köze a Volkswagen modelljeihez a Scoutnak - legfeljebb közvetetten

Herbert Diess, a konszern vezetője egyértelművé tette, hogy a Volkswagen csoport szeretné még inkább megszilárdítani a helyét az Egyesült Államokban, és erre használják majd a Scout márkát, amely a nagy amerikai gyártók körében is egyre inkább terjedő – és a legnevesebb pickupok kínálatában is megjelenő – elektromos hajtásláncokkal dolgozik majd. Sőt, ez egy kiváló lehetőség a németeknek, hogy a valódi terepjárók és pickupok terén meglévő lemaradásukat egy csapásra behozzák, köszönhetően az elektromos éra beköszöntének.

Nem véletlen egyébként, hogy a Scout nevet választotta a német óriáskonszern, hiszen a bevezetőben már említett International Harvester 1985-ös megszűnése után a márka kamionos részlege Navistar International néven tovább élt, amelyet a Traton csoporton keresztül 2020-ban bekebelezett a Volkswagen – a kapcsolat tehát adott volt, és ez kapóra is jött a németeknek.