Alig telt el két hónap azóta, hogy a Mercedes-Benz bemutatta szép történelemmel büszkélkedő, kétüléses SL roadsterének legfrissebb változatát, az AMG sportrészleg máris bemutatta a típus csúcsverzióját, az SL 63 AMG-t. A szűk körű bemutatásra nem is választhattak volna jobb helyet a németek Barcelonánál, ahol épp az F1-es mezőny tesztelése folyik - Michael Schumacher és Nico Rosberg rántotta le a leplet a csillagosok legfrissebb és egyik legfényesebb csillagáról.
Fényűzés, luxus, irdatlan teljesítmény - galériaA könnyűépítésnek, többek között a főként alumíniumból építkező karosszériának köszönhetően a keménytetős roadster a gyáriak állítása szerint 125 kilóval könnyebb elődjénél, amely tény a lényegesen nagyobb csavarodási szilárdsággal együtt élvezetesebb, pontosabb vezethetőséget garantál – azt azért hozzáteszem, hogy így sem pillekönnyű az autó: üresen 1,75 tonnát nyom a mérlegen (menetkészen 1.845 kg), amit a végtelenül sok extrával tovább emelhetünk. A futómű, az elöl 390, hátul 360 mm átmérőjű tárcsákat szorító fékrendszer és a kormánymű természetesen igazodik a sportosabb viselkedéshez, a gyáriak mindent a megnövelt teljesítményhez igazítanak.
A legtöbb autós a hátulját fogja látni az SL 63 AMG-nek. Sokkal hatékonyabb lett elődjénél.
Ahogy azt az AMG modellektől megszokhattuk, erőből bizony nem lesz hiány: a cég M157 kódjelű 5,5 literes, V8-as, két turbófeltöltővel lélegeztetett benzinmotorja Alapból 537, felárért 564 lóerő repíti - galériaaz SL motorházteteje alatt 537 lóerőt produkál (az E/CLS 63 AMG-ben 525 lóerőt, míg a CL/S63-ban 544-et tud a motor) 800 Nm-es csúcsnyomaték kíséretében.
Sőt, a feláras AMG Sport Performance csomag megrendelése esetén akár 564 lóerőre (900 NM) is emelkedhet a teljesítmény, ez esetben a végsebesség 250-ről 300 km/h-ra módosul. Az erőt az AMG részleg hétsebességes, rajtautomatikás MCT-7 nevű váltója továbbítja a hátsó kerekekhez.
Az AMG Performance verzió különben nem csak erősebb motort, de még sportosabb futóművet, könnyebb kerekeket, s kérésre kerámia fékrendszert illetve a hátsó tengelyen önzáró differenciálművet is tartalmaz.
A legtöbbek számára elérhetetlen álomA megfelelő tapadásról elöl 255/35, míg hátul 285/30-as 19 colos sportabroncsok gondoskodnak. Kívülről az AMG-modellek szokásos részleteiről könnyen felismerhető az SL-széria csúcsa: új első és hátsó lökhárítók, nagy levegőbeömlők, küszöbborítások, speciális LED-es nappali menetfények, egy kis hátsó spojlerajak, diffúzor és négycsöves kipufogórendszer gondoskodik az egyedi megjelenésről. Belül szériában járnak a bőr sportülések, a karbon díszítések, a sportkormány, az AMG küszöbök és a sportos műszerek. Az extralistán az 'alap' SL-ek összes opciója megtalálható.
A menetteljesítmények önmagukért beszélnek: 4,3 másodperces 0-100-as és 12,9 szekundumos 0-200 km/h-s sprintidőkről beszélhetünk (564 lóerővel 4,2/12,6 mp), A mai kor minden technikai vívmányát tudjaamely értékek ismeretében a 9,9 literes gyári átlagfogyasztás már-már hihetetlen - a start/stop rendszer és a hengerlekapcsolás (félterhelésnél 8 helyett 4 henger 'dolgozik') széria.
A libabőröztető orgánumú 6,2 literes 525 lovas (630 Nm) szívómotorral hajtott elődmodell 4 literrel volt szomjasabb, ami főleg annak tudatában elgondolkodtató, hogy menetteljesítményei megegyeztek a jelenlegi "sima" 500-as modellével, amely alig 9 litert kér enni.
1,75 tonnájával nem sportautó, de 537 lóerejével az autópályák királya lesz.
Schumacher is mosolyog az SL 63 AMG-tőlAz új Mercedes-Benz SL63 AMG-ről március 6-án, a Genfi Autószalon első sajtónapján hull majd le a lepel, ám addig is jelentkezni fogunk további részletekkel a modellel kapcsolatban, ugyanis a hírek szerint holnap a gyártó egy sajtógalériát és részletes technikai adatokat is közzé tesz az autóról. Itthoni árakról még nem beszélhetünk, de a német árlistából kiindulva közel 50 millió forintos indulóárra számíthatunk. Az SL 63 AMG még a nyár folyamán megérkezik a magyarországi Mercedes-Benz márkakereskedésekbe.