Amikor megjelent Magyarországon, sokan igencsak kétkedve fogadták a szórakoztatóelektronikai eszközeiről híres kínai Xiaomi márkát, ám azóta nagy valószínűséggel már mindenki ismeri, aki egy nagyon kicsit is jártas ebben a világban. Talán éppen a nemzetközi ismertségre várt a távol-keleti vállalat azzal, hogy végre beindítsa autós leányvállalatát, ami a Xiaomi EV Company Limited névre hallgat. A szeptemberi leleplezés után pedig máris bejelentették, hogy egy évi 300 ezer autó legyártására képes üzemet húznak fel Pekingben.

Az igen szép kapacitással rendelkező gyáregység egyben a vállalat autós részlegének székhelye is lesz, és Lei Jun, a Xiaomi egyik vezetője szerint 2024-ben már készen áll majd a termelésre. Ugyan pontos terveket még nem közöltek a kínaiak, mindez azt is jelentheti egyben, hogy 2024-re már lesz sorozatgyártásra kész modelljük is. Ezen nem is csodálkoznánk, hiszen elmondásuk szerint a következő 10 évben 3266 milliárd forintnak megfelelő valutát fektetnek majd be az elektromos autók gyártásába – mert, ha eddig nem lett volna egyértelmű, természetesen villanyautókról van szó.

Évi 300 ezer autót tudnak majd gyártani 2024-től

A korábbi hírekkel ellentétben – melyek a Great Wall, szintén kínai gyártóval való megállapodást prognosztizálták – a Xiaomi saját erőből oldja meg a gyártást, de ez nem jelenti azt, hogy az autóspecifikus háttértudás megszerzése érdekében nem kötnek majd valamilyen megállapodást egy másik, az iparban már régebb óta részt vevő vállalattal. Ezen a ponton érdemes megjegyezni, hogy sokan előre jelezték, hogy az elektromos átállással olyan számítástechnikai cégek is beállhatnak majd a sorba, amelyek korábban sosem gondolkodtak ilyenben, és ez az elmélet némileg beigazolódni látszik.

A másik, amire érdemes figyelni, hogy a korábban csak nevetség tárgyaként szolgáló kínai gyártókat lassan ideje lesz igazán komolyan venni. Elég csak az olyan óriásokra gondolni, mint a Geely, amely például a Volvo, a Smart és a Lotus tulajdonosa.t. És amint azt Xiaomi példája is jól mutatja, hamarosan újabb, immár alapvetően jónevű vállalatok okozhatnak majd fejfájást a klasszikus autógyártók számára, akik nem véletlenül igyekeznek az elektromos átállással és a digitalizációval.