Az alábbi cikkünk még egy korábbi holnapstruktúrából származik, így előfordulhatnak szerkesztési hiányosságok. Megértésüket köszönjük.

A legfrissebb információk szerint a francia autógyártó még az idei, októberben megrendezésre kerülő Párizsi Autószalonon lerántja a leplet a nagyközönség előtt vadonatúj kompakt modelljeiről, a C4-ről, illetve a DS4-ről.
 

Mindkét modell nagyjából 4,3 méter hosszú lesz, a DS4 pedig a C3-DS3 párossal ellentétben nem sportosabb, hanem inkább vagányabb lesz testvérénél: míg a DS3 egyértelműen fiatalosabb, dinamikusabb irányba „ment el” testvéréhez képest, addig a DS4 magasabb építésével tűnik majd ki a C4-esek tömegéből. A német auto motor und sport magazin értesülései szerint a Citroën a formaterv tekintetében viszont itt is lényegesen átalakítja majd a négykerekűt, mely leginkább a Genfben bemutatott DS High Rider tanulmányhoz fog hasonlítani; mi több, ez utóbbi adja majd az alapot.
 

A vásárlói visszajelzések végett viszont vélhetően ötajtós DS4 is készülni fog (a DS High Rider három ajtóval büszkélkedett), hiszen nagyon sokaknak fontos a hátsó két ajtó megléte, miközben nem szeretnének lemondani az igényesebb, divatosabb, „prémiumabb” kialakításról. A két francia kompakt motorkínálata az előzetes információk szerint 90 és 163 lóerő között fog mozogni, de később a DS4-ben megjelenhet az új, 1,6 literes, 200 lóerős benzinmotor is csúcsváltozatként, sőt, néhány éven belül dízel-hibrid variáns is bővítheti a palettát.
 

A különlegesebbik Citroën megjelenése egyébként hiába hasonlít egy crossoveréhez, vagy utcai terepeséhez, kizárólag elsőkerékhajtással lesz elérhető. A jelenlegi információk szerint a C4 még idén év végén, a DS4 pedig jövő tavasszal kerül a kereskedésekbe, a gyártó saját start-stop rendszere pedig az összes típushoz szériában jár majd. Utóbbi egyébként a néhány hónapon belül kissé felfrissülő C5-ösben is az alapfelszereltség részét fogja képezni.

Kép: auto motor und sport