Az alábbi cikkünk még egy korábbi holnapstruktúrából származik, így előfordulhatnak szerkesztési hiányosságok. Megértésüket köszönjük.

Manapság már az autógyártók sem engedhetik meg maguknak, hogy kizárólag négykerekűek fűződjenek nevükhöz. Az elmúlt években így születtek olyan különlegességek, mint például a Lexus hibrid kerékpárja, vagy a Porsche szánkója. A felsorolás a végtelenségig folytatható, de inkább nézzük, hogy mivel is rukkolt elő a Lamborghini.

Kérdés, hogy megvalósulnak-e a tervek...Mauro Lecchi, a Scuola Politecnica di Design nevű intézmény szállítási formatervező szakának hallgatója egy olyan yacht terveit készítette el nemrég, melyet a Lamborghini ihletett. A fiatalember fantáziadús terveihez felhasznált részleteket a Diablóról, a Reventónról és a Gallardóról is. Ennek eredményeképpen egy felettébb impozáns és elegáns hajó jöhet majd létre, mely kétséget kizáróan nagy feltűnést fog kelteni elkészülte után még a legnagyobb kikötőkben is.

A Lamborghini yacht egyébként olyan elemekből építkezne, mint a fa fedélzet, a szögletes (feltehetőleg Reventónéhoz hasonló kialakítású) belső elemek és az üvegszálas, kevlár hajótest. A méreteket illetően egyelőre csak a tervek alapján nyilatkozhatunk, így a hajó 15 méter hosszú (49 láb), 4 méter széles (13 láb) és 3,8 méter magas (12 láb) lenne. A hajók világában kevésbé jártasaknak elmondanánk, hogy ezek Akár V12-es motorokkal - galériaa dimenziók nagyjából 10 fő „yachtoztatására” elegendőek, sőt, a méretek lehetővé tennék még akár a balatoni használatot is – amennyiben a „magyar tengeren” engedélyezve lennének a belsőégésű motorral hajtott magáncélú hajók. A meghajtás terén több opció is szóba jöhet, így aki szeretne a vízen is Lamborghinivel járni, az három megoldás közül választhat majd. Az egyik a két darab, egyenként 710 lóerős Volvo Penta IPS 900 típusú dízel erőforrással operáló rendszer, a másik meghajtás pedig szintén gázolajjal működik, itt két darab 963 lóerős Seatek egység teljesít együtt szolgálatot. A harmadik lehetőség egy rendhagyó megoldás lenne, mely szintén két darab, ám benzines, Lamborghini által gyártott, 558 lóerős, V12-es motorral dolgozna.

Az olasz gyártó „hajója” egyelőre csak terveken létezik, ám több mint valószínű, hogy hamarosan realitása is lesz a különc, kerekek nélküli járműnek. A komoly érdeklődőknek azonban még várniuk kell a megrendeléssel, hiszen még sem árat, sem extrákat nem álmodtak meg a készítők a hajóhoz.