Már a 40. születésnapját ünnepli az Audi quattro, amit nem is ünnepelhetne jobban a márka, mint legélvezetesebb öthengeres autójuk speciális kiadásával. Az Audi TT RS 40 years of quattro Edition maga a megtestesült retró, nem mellesleg pedig nagyon ritka és ennek megfelelően meglehetősen drága is.

Az 1980-as Genfi Autószalonon mutatkozott be egy rendszer, amely egy egész márka sorsát változtatta meg: a quattro összkerékhajtás. Számos rali győzelemmel és fejlesztéssel odébb az Audi még mindig büszkén hirdeti a nevet, amely azóta már legalább háromféle, elvében gyökeresen más összkerékhajtást takar. A lényeg azonban a 40 éves születésnap, amelyet a TT RS különkiadása járat a csúcsra.

A lazán sportos ruhán is átütnek az izmok - galéria

A múltidézés a színekkel kezdődik: a fehér alapon elhelyezett hármas osztású, sápadtan sportos matricákkal már helyben is vagyunk – az inspirációt Walter Röhrl 1987-es Pikes Peak-hódító Audi Sport quattro S1 versenyautója adta. A látvány mellett a műszaki tartalomnak is odapakol az új szénszálas hátsó légterelő, amely belül társa is akadhat: opcionálisan kétüléses kialakítással kérhetünk egy gyönyörű szénszálas merevítőt, amely lehetőség a torziós merevség növelése mellett összesen 16 kilogrammos fogyókúrát is jelent.

Belül is visszaköszön a külső

Erre persze nem feltétlenül van szüksége a Győrben készülő modellnek, hiszen továbbra is ott a potens 2,5 literes, öthengeres turbómotorja 400 lóerővel és 480 Nm nyomatékkal, amelyet tesztünkben nem győztünk magasztalni https://autopult.hu/tesztek/legjobb-szivvel-audi-tt-rs-teszt.html. Hozzá egyedi előválasztó karral rendelkező S Tronic hétfokozatú duplakuplungos váltó csatlakozik – de nem csak rajta, hanem a belső betéteken is visszaköszön a limitált széria hatása. A 3,7 másodperces 0-100-as sprint mellé ezúttal 280 km/h-ra emelt szabályozású végsebesség társul.

Bő másfélszeres szorzót kapott a limitált kiadás ára

Ennél karakteresebb TT-t hiába is keresünk, de a frissen lángra robbant szerelem beteljesítésének két akadálya is van: egyrészt csupán 40 példány készül a modellből, amely (másrészt) meglehetősen drága. A németországi árak alapján körülbelül 45 milliós árra számíthatunk, ami még a gazdag felszereltséget figyelembe véve is kb. másfélszeres szorzó a TT RS árához képest. Igaz, a másik oldalról nézve az értéktartás is sokkal inkább figyelemreméltó lehet.