Nem láttuk jönni, ám annál inkább örülünk az ilyesfajta kezdeményezésnek: a Fiat Panda Grande Panda néven, vagány retró inspirációkkal mutatkozik be, modern crossover formába öntve és persze elektromos hajtáslánccal is. A jelenlegi modellnél nagyobb ugyan az újdonság, de remekül rímel a korábbi 4x4 típusra.
Nem meglepő módon a STELLANTIS berkeibe tartozó olasz márka a konszern Smart Car Platform architektúráját vette alapul, így a Citroen C3/e-C3 műszaki megoldásai köszönnek vissza. A Grande Panda lesz a Fiat globális offenzívájának első tagja, így nem csoda, hogy az olaszok igyekeztek mindent beleadni, amit stílus tekintetében tudtak.
Vagány megoldásokkal csábít
A futurisztikus, mégis veszettül retró megoldások sokasága jellemzi az autót, kezdve a kockaforma karosszériától a szögletes, X mintázatú fényekig. Akinek ez kevés lenne, annak ott a vagány felniszett, amihez hasonlót széria modellen még nem láttunk, aztán ott a tetősín, a méretes sárvédők, a műanyag kiegészítők vagy a méretes hasmagasság. Egyértelmű a Panda 4x4-gyel való rokonság. A másik jellegzetes és egyben ultralátványos megoldás a karosszéria lemezeibe préselt Fiat és Panda felirat. Az autó egyébiránt 3,99 m hosszú lett, így 337 mm-rel növi túl az elődöt, miközben 25 mm-rel rövidebb, mint a rokon Citroen C3.
A látványos külső mellett a beltérbe azonban nem nyerhetünk betekintést – az azonban tudva levő, hogy öt férőhelyes az utastér, ami családias használathoz minden lokalizációban alkalmas lesz. Azonban biztosak lehetünk abban, hogy a műszerfal is karakteres lesz, illetve minden bizonnyal a megszokott minimalista, de csupakijelzős elosztásra számíthatunk.
Nem is lehetne ennél retróbb a Fiat újdonsága
Műszaki specifikációt sem kaptunk, ám a platform miatt könnyedén belátható, milyen hajtásokkal érkezik az olaszok újdonsága: lesz hibrid és teljesen elektromos is. A könnyűhibrid esetében a háromhengeres 1.2-es lesz a főszerepben 102 lóerővel, valamint hozzá a 28 lovas villanymotor társul, illetve hatgangos automatával. A rendszer persze 48 V-os.
Az elsőkerékhajtásó elektromos verzió esetében 113 lóerős motorra és hozzá 44 kWh-s lítium-ion akkupakkra van kilátás, várhatóan 320 km körüli hatótávolsággal. A Grande Panda mellett az aktuális, kisebb méretű Panda generáció is fut majd a kínálatban, hogy minél nagyobb vásárlói réteget fedjen le a márka. Az újdonság Szerbiában készül majd és várhatóan még idén a szalonokba kerül.