A Kia nemrég mutatta be az e-Nirót, amely tisztán elektromos hajtáslánca mellett frissebb formai részletekkel is megörvendeztetett minket. A koreaiak pedig úgy gondolták, hogy a normál és konnektoros hibrid testvéreknek sem illik lemaradni, így most a villanyos változat modernebb részleteiből ihletet merítve az összes Niro ráncait felvarrták a gyáriak.

Az autó természetesen megőrizte jellegzetes megjelenését és az ikonikus ‘tigrisorr’ hűtőmaszkot is, de az új első-hátsó lökhárítók modernebb megjelenést és magabiztosabb kiállást sugároznak. Az alapáras fényszórókat újratervezték, megjelentek bennük a Kia ‘jégkocka’ formái, emellett a vevők LED-es fényszórókat is választhatnak. A lökhárítóba kerültek az új és LED-es nappali menetfények, egyedi kettős nyílhegy alakú megjelenéssel, a LED-es ködlámpák pedig felárért rendelhetők.

Még mindig elég jámbor, de azért modernebb lett - galéria

A frissített verziók hátulján az újratervezett LED fények adnak egyedi megjelenést a Nirónak, és új a lökhárító ezüstszínű alsó védőlemeze is. A normál Niro most több extrafelszerelést, és vele nagyobb személyre szabhatóságot is kínál: a kétféle 16 colos könnyűfém keréktárcsa-készlet mellett vadonatúj 18 colos kétszínű tárcsákat is lehet rendelni. A Niro PHEV pedig új tervezésű, sötétszürke betétes 16 colos könnyűfém felnikkel kapható.

A belső térben a Kia megjelenés és anyagminőség tekintetében is továbbfejlesztette a Nirókat. A műszerfal teteje minőségi, puha tapintású borítást kapott, a műszerfal és a kezelőszervek fényes fekete keretet, ezüst vagy szatén króm kiegészítőkkel. Ezen felül újdonság az extraként rendelhető 10,25 colos, Android Auto és Apple CarPlay futtatására is képes középkonzoli képernyő, és a 7 colos Supervision műszeregység is. Az autót alapfelszerelésként 8,0 colos érintőképernyős multimédiás rendszerrel és 4,2 colos műszerfali kijelzővel szerelik fel.

Mutatósak az új LED-es nappali menetfények - galéria

A Niro családhoz most kétféle beltéri színösszeállítás rendelhető, piactól és felszereltségtől függően: vörös-narancs vagy szilva. Előbbinél a kárpitelemek valamennyi varrása vörös színű, a műszerfali betétek árnyalata pedig vörös-narancs. A szilva színösszeállítás új, szilvaszínű, perforált bőrkárpitot kínál, lila varrással az üléseken és az utastér egyéb elemein, illetve szilvaszínű könyöklőket az ajtókon és szatén króm műszerfalbetéteket. A beltér további újdonságai a kormánykerék sebességváltó kapcsolóbillentyűi. A Kia mindkét újdonságát elektromos kézifékkel szerelik fel, emellett nőttek a hátsó fékek is.

A Niro Európában az elsők között kínálja a márka innovatív UVO CONNECT telematikai rendszerét, amely összeköti az utasokat a külvilággal, értékes információkat nyújtva vezetés közben is. Az UVO CONNECT a Niro család minden normál és plug-in tagjához alapfelszerelésként jár, és később más európai modellekben is elérhető lesz.

Az opcionális 10,25 colos érintőképernyőn vagy a tulajdonos okostelefonján keresztül elérhető UVO CONNECT része az új Kia Live rendszer is, amely saját SIM kártyáját használja, hogy adatokat gyűjtsön, és frissítsen valós időben. Így az utasok élő közlekedési információkhoz, időjárás előrejelzésekhez, helyi információkhoz, és akár a közeli benzinkutak áraihoz is hozzájuthatnak, de megismerhetik a parkolási lehetőségeket és azok árát, helyét, elérhetőségét is. Az osztott képernyős megjelenítés lehetővé teszi, hogy a felhasználók különböző információkat kezeljenek egy időben.

Digitális műszercsoport és nagyobb központi rendszer is jutott

A Niro felszereltségtől függően elérhető ráfutásos ütközéselkerülő rendszerrel, sávtartó asszisztenssel, fáradtságérzékelővel, fényszóró asszisztenssel, holttérfigyelővel, hátsó keresztirányú forgalomfelügyelettel és sebességkorlátozó táblákat felismerő elektronikával is – de újdonságként az adaptív tempomat és a sávkövető is megjelent.

A hajtásláncok nem változtak, így a benzines erőforrás szerepét továbbra is az 1,6 literes szívómotor tölti be, míg a normál hibridben egy 1,56 kWh-s, a konnektorosban pedig egy 8,9 kWh-s akku biztosítja az energiát az elektromotornak – habár utóbbi papíron nem számít annyira nagynak, a WLTP ciklus szerint városi forgalomban közel 50 kilométeres tisztán elektromos hatótávot tesz lehetővé. A teljesítmény egyébként papíron mindkét esetben 141 lóerő, de tesztünkön és a gyári adatokban is vannak különbségek a PHEV javára.