Ez aztán jó nagy szárny – gondolhatja bárki, aki meglátja a Pagani ízelítőjét legújabb modelljéből. Jó 12 évvel a Zonda R után az olasz szuperautó-márka ismét pályaautót épít, amely a márka történelmének leggyorsabb autója lesz.
A hamarosan bemutatkozó modell minden valószínűség szerint a Huayra R nevet viseli, rendszámot pedig még hírből se fog látni. Cserébe olyan megoldásokat mondhat magáénak, amelyek minden eddiginél gyorsabbá teszik versenypályán, igaz, a Le Mans-i sorozatgyártású hiperautók és egyéb csúcsdöntő társaik folyamatos érkezésével egyre nehezebb lesz nagyot alkotni a műfajban.
Ami gyors, az viszont gyors, a konkurencia népességétől és képességétől függetlenül, ez pedig kétségtelenül igaz lesz a Huayra R-re is, amely továbbra is az AMG által épített V12-es motort használja, csak éppen a sokadik modernebb variációban. A pletykák szerint a Huayra alapmodelljeivel ellentétben itt turbóknak nyoma se lesz, cserébe a hétliteres motor közel 10.000-es fordulatig üvöltve présel ki magából 900 lóerőt – ha hihetünk az előzeteseknek.
Bárhogy is legyen, ha így fog szólni – márpedig így fog szólni –, akkor már minket levett a lábunkról a típus.
A bejegyzés megtekintése az Instagramon