Azt hiszem, ha egy igazán sokoldalú autóra vágyunk, az a legjobb, ha a sportos kombik között keresgélünk, hiszen esetükben a mindennapi, akár családi, akár reprezentációs célra való alkalmasság mellett az adrenalin utáni hajszáról sem kell lemondanunk, s az elektronikus rendszerek elterjedésével a szélsőséges körülményeknek való megfelelés is egyre inkább mentes a kompromisszumoktól.
Audi RS4 Avant - galériaA hasonlóan multifunkcionális modellek sorát gyarapítja az Audi RS4 is, amely immár harmadik nekifutásra indul harcba a vásárlók kegyeiért. A csatában pedig igencsak éles karddal hadonászik az ingolstadti, hiszen motorházteteje alatt az RS5-ös összehasonlító tesztből is ismert 4,2 literes, V8-as szívómotor teljesít szolgálatot, ami híres a magas fordulatszám-tartományokban való jeleskedéséről. Ezt támasztja alá az is, hogy 8250-es fordulaton már 450 lóerős teljesítmény áll rendelkezésünkre, miközben a piros mutató 4000 és 6000 közötti helyzeteiben mindvégig 430 Nm nyomaték nyúzza az abroncsokat.
Nem sokan fognak incselkedni vele
Mindez pedig arra elegendő, hogy a keményvonalas sportautók se fölényeskedhessenek velünk az autópályán, vagy éppen a hétvégi nyílt napokon, hiszen 4,7 másodperc elteltével már 100 km/órás sebességgel hagyhatjuk a hátunk mögött a rajtvonalat, s az egyezményes végsebességre vonatkozó korlátot kívánságra 280-ig is kitolhatjuk.
A teljesítménynek persze ára van, így a benzinkúton átlagosan 11 liter benzint tankolhatunk minden 100 km-re vetítve (a valóságnál persze ennél jóval többre számíthatunk), s ez akkor is így lesz, ha a széria, hétfokozatú S tronic sebességváltó utolsó fokozata csak a takarékosságot hivatott szolgálni.
A vezetőnek alig marad dolga, de az utastér komorsága ellenére is kényelmes lehet
A duplakuplungos egységtől persze magunk is átvehetjük az irányítást, s a külső szemlélődőket a Launch Control-rajtautomatika segítségével kápráztathatjuk el. Ilyenkor aztán jól jön a négykerékhajtás és a középső differenciálmű, ami a tengelyek között is optimálisan osztja szét a rendelkezésre álló teljesítményt.
Előre legfeljebb 70-, míg hátra 85 százalék juthat az ’abrakból’, míg alapesetben 40:60 arányban az erőcsúsztatásokat segítik a beállítások. Az ESP persze rendelkezik sportfokozattal is, de a legbátrabbak akár teljes mértékben is lemondhatnak az elektronikus menetstabilizáló által dobott mentőövről.
Két centiméterrel hosszabb, szélesebb, és laposabb, mint a 'sima' Avant
Innovációkkal zsúfolva - galériaA sportos képességeket a megjelenésnek is illik tükröznie, s ezt segíti a praktikus okokból 2 centiméterrel csökkentett hasmagasság is, hogy a 19 colos alumínium felnikről már ne is szóljunk. A számos apró részlet mellett nem árt a biztonságra is fokozott figyelmet fordítani, így kerámia fékek megrendelésére is lehetőségünk van, ami főleg versenypályás nyúzópróbák során jöhet jól a sofőrnek.
Ilyenkor pedig vérbeli versenyzőnek képzelhetjük magunkat, mivel az elektromechanikus kormányzás nem csak sebességfüggő, de az opcionális dinamikus segéddel karöltve apró impulzusokkal a legtapasztaltabb pilóták „csiki-csuki” stílusában még ellenkormányzásokat is végrehajt. A gázreakciót, a váltót, a kipufogó hangerejét, s minden alapvető kezelőszervet már a saját szájízünknek megfelelően hangolhatunk, miközben a képet a három fokozatban állítható futómű teheti teljessé.
A gyerekek biztos nem örülnek neki - ezzel nem késhetnek a suliból
Az utastérben sajnos csak a komor fekete berendezésnek örvendezhetünk, s legfeljebb a tetőkárpit szürke színével tompíthatjuk az egyhangúságot. Nézelődésre persze nincs okunk, csak
All in a'la Audi - galériaannyi dolgunk lehet, hogy az elektromosan állítható, fűthető sportülésben megtaláljuk a tökéletes vezetői pozíciót, hogy aztán a bőrhuzat kényeztetését élvezve átadjuk magunkat a sebesség mámorának.
Utunkon a hátsó üléseket előrebillentve akár 1430 liternyi csomag is elkísérhet minket, s a csillagok ilyen módon való együttállásához már csak azt a nagyságrendileg 25 millió forintot kell az asztalra csapnunk, ami egy honosított Audi RS4-es ellenében lesz esedékes. A választásukban aligha csalódó megrendelők leghamarabb 2012 őszén örülhetnek friss szerzeményüknek.

