Már bátran kimondhatjuk, hogy a Lotus korunk egyik leginnovatívabb gyártója: a benzinmotor által táplált elektromos hajtás mellett ezúttal a könnyűépítés révén szeretnék jobbá tenni jövőnket. Legújabb tanulmányuk – egy négyszemélyes crosover – ugyanis úgy könnyebb 38 százalékkal hasonszőrű társainál, hogy a költségek terén ez csupán három százalékos emelkedést jelent.
Ez a különbség a felhasználónál viszont már csak a kedvezőbb üzemanyag-fogyasztás okán is visszajön, vagyis úgy autózhatunk környezetkímélőbben, hogy egy fillérrel többet sem áldozunk erre a célra. A tanulmány alapját a Toyota Venza névre hallgató, nálunk nem forgalmazott középkategóriás crossoverje szolgáltatta, és a Lotus mérnökei rögtön kettő, egy 2017-ig, és egy 2020-ig megvalósítható modellt építettek fel rá.
A 2017-es modellt létező tömeggyártási technológiával építették meg. A tömegcsökkentés ennél 21 százalékot tesz ki, két százalékos költségnövekedés mellett. Ami a 2020-as tanulmányt illeti, a Lotus szerint az abban felhasznált összes anyag nagyüzemi gyártása addigra teljesen megvalósítható lesz, a csökkentett súly pedig 23 százalékkal kedvezőbb fogyasztást ígér.
A 2020-as Venza-átirat 211 alkatrészből áll (szemben az eredeti modell több mint 400-as értékével); 37 százalékban alumíniumot, 30 százalékban magnéziumot, 21 százalékban kompozit anyagokat és hét százalékban különösen erős acélt tartalmaz. Jelenleg ezek az anyagok még csak a drágább autókban kaphatnak teret, mivel használatuk viszonylag magas költségekkel jár. Viszont, ha a Lotus utópiája igaz lesz, mellékesként néhány évtized múlva elbúcsúzhatunk a rozsdásodó használtautóktól.