Egy Porschével, de nem csupán a Porsche érdeméből döntötték meg a nürburgringi rekordot. A 911 GT2 RS adta az alapot, amit a Manthey Racingnél dolgozó szorgos kezek csiszoltak úgyszólván tökéletesre. A karosszériát, felfüggesztést és fékeket is érintő kezelés ráadásul hivatalos formában is megvásárolhat, hiszen bekerült a Porsche Tequipment kínálatába – keressék a Manthey Performance Kit opcióját.
A közjegyző által felügyelt kísérlet a pálya 20,8 km-es nyomvonalán zajlott. A hivatalos időeredmény 6:43,30 lett, ami gyakorlatilag megegyezik a Mercedes-AMG GT Black Series tavaly futott rekordjával. Igen ám, de az AMG a rövidebb (20,6 km-es) körön érte el a még így is picivel gyengébb, 6:43,616-os időt. Ugyanezt a távot csaknem öt másodperccel gyorsabban teljesítette a Manthey-féle GT2, hiszen 6:38,835-nél állt meg a stopper.
Jelzésértékű a kép: a Porsche az AMG teljesítményét homályosította el
Hat henger és 3,8 liter kellett az új legjobb időhöz. A dupla turbós boxermotor kerek 700 lóerőre és nem kevésbé lenyűgöző 750 Nm-re képes. A hajtáslánc tisztességes versenyautóhoz méltó módon hátsókerékhajtással, a maximális hatékonyság érdekében pedig duplakuplungos automatával egészül ki.
A GT2 Weissach csomagja a tömegcsökkentés jegyében karbonszálas tetőpanelt és ugyancsak szénszálas futóműelemeket, emellett titán bukócsövezést és magnézium keréktárcsákat ad az autóhoz. A Manthey szénszálas alsó burkolattal, légterelő szárnyacskákkal, speciális hátsó légterelővel és diffúzorral növelte meg a leszorítóerőt.
Két időeredményt is hitelesítettek
Állítható lengéscsillapítók, a kerámia kompozit féktárcsákra markoló speciális fékbetétek és fémszálas fékcsövek teszik teljessé a csomagot. A végeredmény 4,8 másodperc mínusz a szériaállapotú GT3 RS-hez képest. A Manthey csomag egyelőre csak Európában érhető el, valószínűleg arányaiban földrészünkön található a legtöbb olyan tulajdonos, aki a hétvégi pályanap után hétfőn is kedvenc Porschéjével indul az iroda felé.