Az alábbi cikkünk még egy korábbi holnapstruktúrából származik, így előfordulhatnak szerkesztési hiányosságok. Megértésüket köszönjük.

Ahogy ilyenkor szokás, 4 év elteltével a Fiesta ráncait is fel kellett varrniuk a Ford tervezőinek, aminek most jött el az ideje. Az egységesség és az Aston Martinos hangulat jegyében fogant új orr mellett természetesen a technikai finomságok sem maradnak ki, hogy a Renault Clio és a Peugeot 208 ligájában továbbra is versenyképes maradhasson.

Már egy hónap sincs a hivatalos bemutatóig, a Párizsi Autószalonon pedig magunk is megtapasztaljuk az újdonságot.

A legnagyobb változtatás az orron látható, amely kicsit Aston Martinos beütést kapott, de egyébként a Ford legfrissebb formai irányának felel meg a nagyméretű, vízszintes osztású hűtőmaszk. Ilyen lesz a következő generációs Mondeón, de a C-Max hibrid ugyancsak hasonlóval rendelkezik.

A motorháztető alatt a legfinomabb egység az ST modell 1,6 literes, 180 lóerős EcoBoost turbója lesz, amit a króm csíkozású hűtőmaszk helyébe lépő méhsejtmintás jelez majd. A sportmodell az erősebb négyhengeres mellett elektronikusan nyomatékvektorozással szolgál, még gyorsabb kanyarvételeket lehetővé téve. Az új formázású lökhárítók és a LED-es menetfények sem hiányozhatnak, utóbbiak a fényszóróval egy egységet alkotva, de az autó hátsó traktusán is dolgoztak vagy inkább finomítottak a szobrászok.

Belül már jóval minimálisabb változásokról számolhatunk be, mint például a vezető oldalán az elektromos ablakok és tükör gombjainak finomítása, de örvendetes például a SYNC szórakoztató és információs rendszer elérhetősége a modellhez, illetve ezentúl az európai vásárlók számára további jó pontokat jelenthet az öreg kontinensen debütáló MyKey rendszer.

Utóbbi segítségével maximális sebességkorlátokat, illetve a biztonsági segédeket lehet beállítani, így esetlegesen a család fiatalabb tagjainak való kölcsönadás nyugodtabb szívvel történhet meg. A biztonsági arzenál a ráfutásos balesetek megelőzését szolgáló asszisztenssel egészül ki.

Egyelőre további információkkal nem rendelkezünk, azonban bizonyos, hogy a megszokott motorpalettába a remek egyliteres EcoBoost is becsúszik, amivel a kategória legtakarékosabb tagjává léphet elő a Fiesta. Amint a Ford újabb adatokat bocsát rendelkezésünkre, természetesen jelentkezünk a legfrissebb információkkal felvértezve.