Olvasóink közül valószínűleg sokan nem ismerik Virgil Abloh nevét, de aki egy kicsit is jártas a divat és a divattervezés világában, az tudja, hogy az Off-White alapítója és a Louis Vuitton férfi ruhakollekciójának kreatív igazgatója volt, aki tragikus betegségben hunyt el nemrég 41 évesen. A Mercedes-Maybach tervezőcsapata pedig vele és Gorden Wagenerrel (a Daimler AG formatervezési vezetője) közösen kapott szabad kezet egy új formanyelv elkészítését illetően, amiből megszületett az egészen lenyűgöző Project Maybach tanulmány.
Hogy pontosan miről is van szó? A képek nem hazudnak: egy kőkemény luxust és kőkemény terepképességeket felvonultató kupé született meg a fent említett útiemberek és a németek formatervezőinek boszorkánykonyhájában – ami ráadásul tisztán elektromos is. A Project Maybach természetesen egy formatanulmány, amely valószínűleg sosem kerül még csak a sorozatgyártás közelébe sem, ugyanakkor engem mégis igazán le tud nyűgözni.
Egészen megdöbbentő kontrasztokat vonultat fel - galéria
Az egészen meglepően szögletes orr- és farrész kerek fényszórókkal van megtörve, míg elöl megjelenik a Maybach jellegzetes hűtőrácsának mintázata is, az utaskabin pedig a legszebb kupék formáját idézi. Könnyen megeshet, hogy én a kisebbséghez tartozok, és természetesen elfogadom az ellenvéleményeket, de ez a fajta formai ellentmondás, ez a hatalmas kontraszt egész egyszerűen lenyűgöz – igaz, némi Rolls-Royce beütés azért jutott az autó orrára.
Ez pedig még csak a kezdet, hiszen az 5,9 métert is meghaladó kupé formát egy külső bukókeret és hatalmas terepgumik fűszereznek meg, amiket szegecses kerékjárati ívek emelnek ki. Ezzel pedig a tervezők gyakorlatilag hatványozták a kontrasztot, ezzel szinte kiemelve a racionalitás világából a koncepciót. Az autózás szerelmeseként objektíven nyilvánvalóan teljesen abszurdnak hat az autó, a mai őrült világban – amikor a BMW M részlegének évtizedek óta várt második saját modellje egy óriás-SUV – mégis egészen üdítő a Project Maybach látványa.
Így is lehetne - a rengeteg kijelző nélkül is lenyűgöző
A szögletes formák természetesen a retró hangulatot is igyekeznek biztosítani, ami az utastérben éri el a csúcspontot: végeláthatatlan kijelzőtenger helyett fizikai gombok, bőrborítás és a 70-es éveket idéző megoldások biztosítják, hogy leessen az állunk. Nagyon látványos az, hogy amikor bevonják a divatvilág jeles képviselőit, akkor a végeredmény amellett, hogy egészen letaglózó tud lenni, visszanyúl az évtizedekkel ezelőtti megoldásokhoz, amiket modern formákkal fűszerez meg. A teljesítményről semmilyen információt nem osztottak meg, de tulajdonképpen ez nem is lényeges.