A Porsche 911 család a történelem során mindig is egyet jelentett a motorsport és közúti sportautózás vegyületével, ami szerencsére napjainkban is érvényes tény. Mindeközben az autóipar halad, rohan, fejlődik, s vele együtt a zuffenhauseni élsportolók is lépcsőről lépcsőre lépkednek előre a fejlődés útján – a 911 család legfrissebb tagja, a vadonatúj és minden eddiginél gyorsabb GT3 bemutatkozik.
A Porsche legújabb, versenypályára készülő modellje teljes egészében elkészült, és gyorsabb mint valaha, hogy az ellenfelek orra alá minél több borsot törhessen. Manapság, az egyre kisebb motorok sokaságában egyre ritkábban adódik alkalom, hogy öblös, teljesítményorientált erőforrásokról beszélhessünk. A GT3 nem okoz csalódást, hiszen a németek továbbra is négyliteres boxermotorral szállítják az emblematikus modellt.
Rendzsámmal is rendelkezik, de a versenypálya az otthona
A hathengeres szívómotor képezi tehát a GT3 szívét gyakorlati és átvitt értelemben is, hiszen a motor karaktere nagyon is sokat hozzátesz a típust körüllengő legendához. A vevőket pedig a lehető legjobban igyekszik kiszolgálni a márka: a boxermotorhoz kézi váltó és PDK néven, a megszokott módon duplakuplungos automata is választható.
A GT3 R versenyautóból érkező erőforrás lenyűgöző módon 510 lóerőt (469 Nm) bocsát a sofőr rendelkezésére, s mindemellé csodálatos hangaláfestést is biztosít. A hetedik generációs GT3-nak így csupán 3,4 szekundumra van szüksége ahhoz, hogy álló helyzetből 100 km/h-ra gyorsuljon, végsebessége pedig kézi váltó esetén 320, automata esetén 318 km/h. A 9000-be is beleforgó hathengeres legalább olyan ikon, mint maga a típus.
Szívómotorjával is a legjobbak közé tartozik
Az autórajongók szívét megdobbantó erőforrás mellett a Porsche szakemberei mindent megtettek, hogy a versenypályára hangolt 911 GT3 a lehető leggyorsabb, legprecízebb és leghatékonyabb legyen. Épp ezért a nyers erő mellé aerodinamikai csúcsteljesítmény is jár – a versenysportban szerzett tapasztalatok felhasználásával még nagyobb leszorítóerő áll elő, miközben a légellenállás továbbra is alacsony.
Mindezt a versenypályán brillírozó 911 RSR hátsó légterelője és diffúzora támogatja, ráadásul a légterelő elemek manuálisan állíthatóak is. A futómű tekintetében fontos változás a MacPhersont váltó kettős keresztlengőkaros szerkezet – a Carrera modellhez képest 4,8 centivel szélesebb nyomtávú első tengely előtt hatalmas légbeömlő tátong.
Temérdek versenytapasztalatot építettek be az új GT3 lemezei alá
Az újdonság az ismét gyarapodó tudás, a nagyobb széria kerekek ellenére kézi váltóval is mindössze 1418 kg-ot nyom, miközben az automata verzió is megáll 1435 kg-nál. Ebben nagy szerepe van a szénszál erősítésű anyagok széles körű használatának, a speciális üvegezésnek, de nem mehetünk el szó nélkül a kovácsolt alumínium felnik vagy épp az eliminált hátsó üléssor mellett sem.
Az pedig nem meglepő tény, hogy a mesés harsonát biztosító kipufogórendszer is ultrakönnyű lett. A hatékonyságot jól mutatja, hogy az Euro 6d normáknak is megfelelő erőforrás a radikális mivolta ellenére sem túl torkos, a kézi váltós modell vegyes fogyasztása például 13,3, míg a PDK verzióé 12,4 liter/100km.
Minden porcikáján érződik, mennyire kihegyezett, precíz és gyors géppel van dolgunk
Mindezek tükrében talán mondanom sem kell, brillírozott a GT3 a sportautók mércéjeként is szolgáló Nürburgring Nordschleifén – a zöld pokol aszfaltcsíkján történelmet írt a Porsche büszkesége, hiszen szívómotoros modellként rajta kívül senki nem tudott még 7 perc alá beférkőzni. A 20,8 km-es kört 6 perc 59,927 másodperc alatt tette meg az új GT3 Michelin Pilot Sport Cup 2R abroncsokon.
Persze belül is lenyűgöző a 911 GT3. A műszerfal a versenypályán szükséges minden fontosabb információt megjelenít, a váltások időszerűségét pedig speciális fénysor segíti elő. A Sport Chrono csomag mellett a modell ékét jelenti az egyedi kronográf, amely csak hozzá érhető el. Emellett természetesen nagymértékben személyre szabható, legyen szó a sötétített LED-mátrix lámpatestekről, a szénszálas tetőről vagy az utastér különféle pontjaira is becsempészhető egyedi színekről.