A BMW tovább gyarapítja sportmodelljei kínálatát: ezúttal az M4 és M4 Competition fölé érkezett a CS, amely a limitált CSL alá pozicionálódik. A németek érzelmes vezetési élményt ígérnek az újdonsághoz, ami az egyedi megjelenéshez társulva korrekt és élvezetes csomagot alkot.
Számos tekintetben persze inkább a CSL-hez közeli a CS, ugyanaz az 550 lovas erőforrás hajtja például ami az M3 CS és a CSL modellekben is szerepel. Noha a CSL esetében izgalmas hátsókerékhajtást kaptunk, ezúttal összkerekes modellként köszönthetjük az újdonságot.
Látványos és persze pokolian gyors az M4 CS
A BMW részéről a tömegcsökkentés ezúttal is fontos pont volt, ami nem is csoda, hiszen pályázásra kifejezetten alkalmas autóként készült el a CS. Karbonból készült a tető, az első légterelő, a légbeömlők, hátsó diffúzor, a külső tükrök is. A könnyű építést szolgálják a kovácsolt M könnyűfém felnik is, amelyeket nullforintos extraként pályás gumikkal is kérhetnek a vevők.
A CSL-hez képest viszont nem kapunk karbon üléseket és a karbon csomagtér fedelet, ráadásul itt megmaradt a hangszigetelés, no meg a hátsó ülések is. Így a CS az M4 Competitionhöz képest 20 kilós előnnyel indul, míg a CSL diétája 108 kilót jelentett, noha utóbbi esetében az összkerékhajtás tömege is megtakarításra került.
A belső felszereltség is illeszkedik a képességekhez
A géptető alá az S58 motorkódú háromliteres, sorhatos turbómotor került 550 lóerővel és 649 Nm-rel, ami 20 lóerő pluszt jelent az M4-Competitionhöz képest. A motor az alapjait tekintve persze megegyezik az M4 erőforrásával, ám nagyobb töltőnyomásról és azzal összefüggésben kiegyensúlyozott tuningról beszélhetünk. Így 3,4 szekundum alatt van meg a 0-100, a maximális tempó pedig 302 km/h.
Az erős hathengeres mellé az aktuális vezetői üzemmódtól függően működő aktív kipufogórendszert is kapunk, így adott esetben csendesebb, máskor hangosabb hanghatások mellett közlekedhetünk, utóbbi Sport és Sport + módokban érvényesül. Kis finomság, hogy a rendszer titán végső elemmel zárul.
Hajtás tekintetében az xDrive összkerékhajtás adott, annak is az M-es variánsa, amely képes az első hajtást leválasztani, hogy klasszikus hátsókerekes drifttel is kenegethessük a lelkünk. Persze a leggyorsabb köridőhöz kell az összkerékhajtás. A nyomatékot egyébiránt egy nyolcfokozatú ZF automata továbbítja, manuális opció nincs, ám a szerkezet vezérlője háromféle üzemmódban képes működni.
Ugyancsak meg kell említsük a motortartó bakokat, amelyek szilárdabb kapcsolódást biztosítanak, karosszéria és a hajtáslánc között. És akkor ott van a CS exkluzív futómű beállítása, amit az Adaptive M futómű vezérel, és persze az elektromechanikus M Servotronic kormányműről sem feledkezhetünk meg. A CS egyébként futómű geometriát tekintve, így a kerékdőlés, összetartás, lengéscsillapítás, stabilizátor szempontjából egyedi beállításokat kapott.
Sok-sok karbon és feketeség uralja az utasteret
Az egyediség a megjelenésre is igaz, ráadásul az M4 CS nem is tagadhatja le a rokonságot az 1000 darabra limitált BMW CSL-lel. A hűtőmaszk az, ami igazán különc az autón, ráadásul tömegcsökkentő hatású is ez az elem. Nem hiányoznak persze az M4 CS emblémák sem. Az autó négy színben lesz elérhető, ám vannak raja festetlen, jól mutató karbon elemek is: CFRP a tető, a légterelő idomok körben, sőt, az utastérbe is jutott a könnyű matériából. A kerekek tekintetében fekete vagy matt bronz verzió közül választhatnak a vevők.
A megjelenéshez továbbá hozzájárul a CSL esetében is alkalmazott menetfény: noha a LED-es elem formája nem jelent újdonságot, fehér helyett a versenysportot tükröző kadmiumsárga fénnyel világít, a fényszórók pedig lézer technológiásak. Az utastérben ugyancsak nem okoz meglepetést a BMW hajlított, kettős kijelzős műszerfal konfigurációja, amelyen a 8.5-ös generációjú iDrive fut, M specifikus grafikai körítéssel.
Versenypályán is megállja a helyét
Az M4 CS kapott még köridő mérése alkalmas applikációt is, drift analízisre is képes, a kormánykerék M gombjai pedig személyre szabott beállításokat tudnak előhívni. A M trikolór és a CS emblémák megléte magától értetődő, a széleskörűen alkalmazott karbon ugyancsak.
A 2025-ös modellévű M4 Cs a BMW Dingolfing mellett található üzemében kerül majd gyártásra - a sportmodell előállítása júliusban startol.