Bár Japánban már tavaly bemutatta, Európába (méghozzá egy angol kiállításra) először csak most érkezik a Lexus kerékpár-tanulmánya, amely hibrid hajtásának köszönhetően mind a négy kerekét hajthatja.
Bőrözött kecskeszarv Lexus emblémávalPersze a hibrid hajtást nem az autóknál népszerű módon kell érteni: az elektromotor mellett további erőforrásként lábunk szolgál. A szénszálas, 1,6 méteres, 20 colos kerekekkel szerelt bringa tömege mindössze 17 kilogramm, és a nyolcsebességes váltón keresztül a hátsó kerekeket hajtó lábak mellett az első keréken elhelyezett 240 wattos elektromotor is becsatlakozik a hajtásba. Ennek egyébként egy 4 Ah-s lítium-ion akkumulátor ad egy feltöltéssel két órára elegendő erőt, vagyis csakúgy, mint autóban található megfelelői, a hibrid bicikli is legjobban rövid városi szakaszokon hozza ki előnyét.
Persze nem csak technikailag érdekes a Lexus drótkecskéje, hanem a formaterv is remekül illeszkedik az egységes márkaarculatba, amelynek egyre nagyobb figyelmet szentel a japán gyártó.