Bár sokakat már a látványa is erősen megoszt, tény, hogy az BMW 5-ös Gran Turismója a piac egyik legkényelmesebb utazóautó. Ezt sikerei is igazolják, ugyanis a 7-es alapjaival büszkélkedő modell kimondottan jól fogy. Erre tehet most még egy lapáttal az összkerékhajtás megjelenése.
Elsőként az 550i kapja meg a márka xDrive névre hallgató rendszerét, melyet az 535d és az 535i hasonló változata az ősszel követ majd. A négykerékhajtású modellek premierje egyébként a hamarosan kezdődő Pekingi Autószalonon lesz, ahol a 740d jobban tapadó verziója is bemutatkozik (az 50i és 60i motorvariánsok már rendelkeznek ilyen opcióval).
Az elektronikusan szabályozott összkerékhajtási rendszer alaphelyzetben a teljesítmény 60 százalékát küldi hátrafelé, szükség esetén pedig a teljes motorerőt a jobban tapadó tengely felé irányítja. A körülbelül 90 kilogrammos plusz tömeg és a nagyobb hajtási ellenállás miatt az xDrive modellek fogyasztása motorvariánstól függően 4-8 deciliterrel magasabb 100 kilométeren, miközben feláruk várhatóan 1-1,5 millió forint körül alakul majd.