Egy szóval lehetne leginkább jellemezni a Volkswagen Golf immár 45 éves pályafutását: legendás. A történet pedig tovább folytatódik, hiszen bemutatkozott a kompaktok koronázatlan királyaként is emlegetett modell legújabb, nyolcadik generációja, amely tovább kívánja folytatni elődeinek sikereit, és ismét hosszú évekre bebiztosítaná elsőségét a szegmensben – erre pedig az adottságokat tekintve minden esélye meg is van. A korábbi bemutató után most még jobban szemügyre tudjuk venni a modellt - kövér galéria kíséretében ismertetjük a legfontosabb képességeket.

Az elmúlt 45 évben több mint 35 millió vásárló választotta a wolfsburgiak kompaktját, ami nem lehet véletlen: a németek a megosztó formákkal és különc megoldásokkal ellentétben mindig is inkább a minőséget, az ergonómiát, a kényelmet és a praktikumot tartották szem előtt. Ehhez a négyeshez a nyolcadik generáció esetében csatlakozott a modernitás és a digitalizáció is, amivel valóban az egész autóipar egyik legfejlettebb négykerekűjét hozták létre – és ne felejtsük, ezúttal nem egy méregdrága luxusautóról beszélünk.

Csúcstechnológiás újdonságokkal van teletömve

Formák tekintetében nem hazudtolták meg magukat a németek: az első fényszórók esetében talán valamivel lazábbra engedték a nadrágszíjat a tervezők, de az összkép továbbra is hamisítatlanul Golf. Letisztult vonások, éles, egyenes vonalak, szögletes formák és a jellegzetes C-oszlop az, ami továbbra is összetéveszthetetlenné teszi az autót. Az persze már elsőre is egyértelmű, hogy az új generációval van dolgunk, de továbbra is rögtön felismerhető a Golf, amelynek fénytestei már alapáron LED-es technológiával vannak felszerelve, de felárért az IQ Light rendszer adaptív, mátrixos megoldást is kínál.

Merészebb lett, de azért nem távolodott el a karaktervonásaitól

Az újdonság 4284 mm hosszú, 1789 mm széles és 1456 mm magas lett, míg a tengelytávja 2636 mm. Ez azt jelenti, hogy kb. 3 centivel hosszabb, 1 centivel keskenyebb és 3,5 centivel alacsonyabb lett, a tengelytávja pedig 1,5 centit nőtt. Az arányok tehát nem változtak, de az összkép mégis kicsivel élesebbnek hathat, belül pedig minden eddiginél nagyobb térrel és jobb helykihasználással találkozhatunk. A 0,275-ös légellenállási együttható is igen jónak mondható. A képeken egyébként sárgában láthatunk normál és R Line kiviteleket, míg fehérben a GTE-t csodálhatjuk meg – a lökhárítók terén érdemes figyelni a különbséget, illetve utóbbi egy fénycsíkot is kapott előre.

Az utastér egyébként a külsővel ellentétben nem csak evolúciós, hanem sokkal inkább forradalmi változásokon ment keresztül. Talán nem minden rajongó fog örülni annak, hogy a Volkswagen a modernitás jegyében egy nagy multimédiás kijelzővel helyettesítette a legtöbb kezelőszervet, de a legfontosabb funkciók azért külön gombot is kaptak – mint például a klíma hőfokbeállítója vagy a hangerőszabályzó. A középkonzol tetején trónoló, alapáron 8,25 colos, felárért pedig akár 10 colos multimédiás képernyő természetesen minden okostelefonos kapcsolódási lehetőséget ismer majd, az ugyancsak akár 10 colos digitális műszeregység pedig kiválóan személyre szabható, a teljesség kedvéért pedig a szélvédőre vetített head-up kijelzőt is kaphatunk.

Üdvözlet a digitális korban! - galéria

Az anyagminőség kiváló lesz, a hangulatot pedig 32 színben állítható hangulatvilágítás teheti teljessé – a 400 Wattos Harman Kardon hangrendszer mellett. Ami a modern technológiai megoldásokat illeti: a vezetéstámogató és biztonsági rendszerek sora szinte végeláthatatlan. A már ismert adaptív tempomat, sávtartó, holttérfigyelő, vészfékrendszer, 360 fokos kamerarendszer és egyebek mellett a legnagyobb újdonságot az akár 210 km/h-ig működő Travel Assist jelenti, amely autópályás körülmények között lehetővé teszi, hogy a sofőrnek ne kelljen se a gázadással/fékezéssel, se a kormányzással foglalkoznia – tehát tulajdonképpen bizonyos szinten, egysávos tekintetben önvezetést tesz lehetővé.

Nem csak a felszínen modern, de tudásban is

A másik kiemelendő újdonság mindenképpen az autó kommunikációs készsége: nem csak az internethez kapcsolódik az új Golf, hanem képes lesz kapcsolatot tartani a 800 méteren belül tartózkodó négykerekűekkel és infrastruktúrával is. Ez a funkció – ami egyébként a Car2X nevet kapta – ráadásul alapáron jár majd, akárcsak az automata klíma, az előbb említett LED-es fényszórók, a kulcsnélküli rendszer, a gyalogosfelismerés vagy éppen a sávtartó.

Egyszerűbb és összetettebb hajtásrendszerekkel

Hajtásláncok terén sem szűkölködik újdonságokból a Golf. Az alapot továbbra is az egyszerű dízel és benzines egységek jelentik majd. A beszállót a már ismert, egyliteres, háromhengeres turbós benzines 90 lovas verziója adja, de ugyanez az egység elérhető lesz 110 lóerővel is. Az erősebbik, 1,5 literes TSI 130 és 150 tagú ménessel kínálja majd magát, míg a vadonatúj fejlesztésű kétliteres dízelmotor 115 és 150 lóerővel lesz elérhető, utóbbihoz pedig akár 4MOTION összkerékhajtást is rendelhetünk majd. A legtöbb hajtáslánchoz a manuális váltó mellett a jól ismert, duplakuplungos DSG automata váltó is megrendelhető lesz.

A GTE már most bemutatkozott - galéria

A igazi újdonságot azonban az öttagú hibrid paletta jelenti, melyből három lágy hibrid, kettő pedig konnektoros hibrid. Előbbiek az eTSI nevet viselik, és a legújabb turbós benzinesek mellett egy 48 Voltos elektromos rendszert és egy lítium-ion akkumulátort tudhatnak magukénak. Ezek az egységek 110, 130 és 150 lóerővel lesznek elérhetők, kizárólag hétsebességes automata váltóval. Az eHybrid névre keresztelt konnektoros kivitelekből kettő van, és mindkettőben egy 1,4 literes TSI, egy elektromotor és egy 60 kilométeres elektromos hatótávot biztosító 13 kWh-s akku található. Már a gyengébbik verzió is 204 lóerőt kínál, míg az új GTE 245 tagú ménessel igyekszik elcsábítani a sportosságra vágyó vásárlókat

Egyelőre 245 lóerő lesz a plafon - nem sokáig

Nem kell persze aggódni, jön majd a dízel GTD, a GTI, a GTI TCR és az R változat is, így a dinamizmusra vágyók minden igénye ki lesz elégítve. Az új Golf decemberben érkezik majd meg a kereskedésekbe, így legkésőbb addig az összes hivatalos adatra fény derül majd – mint például a csomagtér mérete, ami bizonyára nagyobb lesz, mint az elődé, de valószínűleg még hátra vannak a hivatalos mérések. Az új Golf esetében azért okkal számíthatunk néhány százalékos áremelésre, már csak az igen gazdag alapfelszereltség okán is, míg a legborsosabb verziók akár a 14-15 milliós határt is átléphetik – korábbi dízel tesztautónk is 12 millió felett volt, a konnektoros hibridek pedig még drágábbak lehetnek majd.